LPP wkłada grube miliony w logistykę

Mariusz BartodziejMariusz Bartodziej
opublikowano: 2024-03-25 18:16

Na ostatni magazyn w Brześciu Kujawskim modowy gigant z GPW wydał około 200 mln zł. Wkrótce ruszy z budową kolejnego, jeszcze większego.

Przeczytaj artykuł i dowiedz się:

– jak dużą inwestycję i dlaczego planuje LPP

– kiedy chce ją zrealizować

– jak tę decyzję i efektywność logistyki LPP ocenia analityk

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Notowane na GPW LPP, właściciel m.in. marek Sinsay i Reserved, planuje w tym roku obrotowym (kończącym się w styczniu) zwiększyć liczbę sklepów z 2,3 do ok. 3 tys., a przychody z 17,4 do ok. 21 mld zł. Spółka już przygotowuje się na jeszcze większą skalę biznesu. Ogłosiła 25 marca wielomilionową inwestycję w logistykę.

Razy dwa

LPP już w 2022 r. uruchomiło w Brześciu Kujawskim centrum dystrybucyjne o powierzchni 75 tys. m kw. Zatrudnia w nim ok. 700 pracowników. Ich liczba wzrośnie skokowo do blisko 1,5 tys. za sprawą rozbudowy w tej lokalizacji.

Spółka planuje rozpocząć w kwietniu budowę kolejnej, większej hali. Jej powierzchnia wyniesie 85 tys. m kw. W środku znajdzie się w niej 117 tys. miejsc paletowych, łącznie będzie ich dostępnych ponad 200 tys. Magazyn zostanie oddany do użytku najpóźniej w marcu 2025 r.

– Wartość działającego już w Brześciu Kujawskim centrum dystrybucyjnego wyniosła około 200 mln zł. Jesteśmy w trakcie przetargu na generalnego wykonawcę nowej inwestycji, więc nie jesteśmy w stanie na razie udzielić więcej informacji. Mamy ambitne plany rozwoju sieci sprzedaży, dlatego nie wykluczamy kolejnych inwestycji logistycznych – informuje biuro prasowe LPP.

160 tys. m kw.

Tyle będzie mieć po rozbudowie powierzchnia centrum dystrybucyjnego LPP w Brześciu Kujawskim.

Wymóg ekspansji

LPP Logistics, spółka logistyczna z modowej grupy, zarządza centrami logistycznymi o powierzchni prawie 0,5 mln m kw. Ostatni obiekt uruchomiła na przełomie roku w Rumunii. Jego powierzchnia wynosi 65 tys. m kw. i pozwoli obsłużyć do 450 sklepów w tym regionie. Kolejny magazyn w Polsce firma zbuduje w związku z planem rozbudowy sieci placówek (głównie Sinsay) w centralnej i południowej części Europy.

– Rozszerzanie zasięgu sprzedaży marek grupy [poza Reserved i Sinsay są to Mohito, House i Cropp – red.] w Polsce oraz za granicą to wyzwanie wymagające solidnego zaplecza logistycznego. Centrum dystrybucyjne w gminie Brześć Kujawski jest jednym ze strategicznych punktów w zarządzanej przez nas sieci dystrybucji i zaopatrzenia, dlatego decyzja o rozbudowie właśnie w tej lokalizacji odegra istotną rolę w dalszym rozwoju grupy – mówi Sebastian Sołtys, prezes LPP Logistics.

W tym miesiącu po doniesieniach wyspecjalizowanego w tzw. krótkiej sprzedaży funduszu Hindenburg Research, który zarzucił LPP kontynuowanie działalności w Rosji, kurs polskiej spółki osunął się o ponad 30 proc. z 18 do 11,5 tys. zł. Po wyjaśnieniach zarządu szybko odbił, ale tylko do ok. 14 tys. zł. Pojawiło się też kilka nowych rekomendacji analityków.

Okiem analityka
LPP coraz lepsze w logistyce
Dariusz Dadej
analityk Noble Securities

Zapowiedź tej inwestycji odbieram lekko pozytywnie. Wpisuje się w strategię opartą na rozwoju marki Sinsay głównie w centrum i na południu Europy. Logistyka to jedna z mocnych stron LPP, widać wyraźny trend poprawy efektywności. Koszt sprzedaży w przeliczeniu na jednostkę sprzedaży systematycznie maleje. Jeszcze w I kw. roku obrotowego 2021/22 wskaźnik kosztów sprzedaży do przychodów wynosił 50,8 proc., a w III kw. ubiegłego roku już tylko 32,2 proc.