MŚP stawia na zachęty

Paulina Kostro
opublikowano: 06-12-2018, 22:00

Zadowolenie z pracy, większa lojalność i efektywność — to korzyści wynikające z motywowania zatrudnionych.

Okazuje się, że im większa firma, tym większa świadomość przewag wynikających z zachęt kierowanych do pracowników. Już 78,8 proc. przedstawicieli mikro-, małych i średnich spółek dostrzega korzyści płynące z motywowania kadr — wynika z badania zrealizowanego w IV kwartale tego roku przez Instytut Keralla Research na zlecenie VanityStyle.

— Polscy pracodawcy przeszli długą drogę, zanim dostrzegli tę potrzebę. Podobnie jak w przypadku wielu innych zjawisk zachodzących w organizacjach, kwestie związane z motywowaniem były na początku domeną przede wszystkim dużych korporacji, które czerpały wzorce z macierzystych krajów. To właśnie korporacje i duże firmy przetarły szlak, którym podążają obecnie mikro-, małe i średnie przedsiębiorstwa — komentuje Joanna Skoczeń, prezes zarządu VanityStyle.

Jak zauważa ekspertka, należy pamiętać, że sektor MŚP jest bardzo zróżnicowany. O ile w strukturach średnich przedsiębiorstw często spotykani są specjaliści od zasobów ludzkich, mający świadomość tego, jak ważne dla organizacji jest umiejętne i efektywne motywowanie kadr, o tyle np. w mikroprzedsiębiorstwach kwestia ta spoczywa zazwyczaj w rękach właścicieli. Ci często nie mają czasu na zagospodarowanie tego obszaru lub nie zawsze przykładają do zachęt należytą wagę. Największe korzyści wynikające z motywowania kadr najczęściej dostrzegają decydenci firm z branży produkcyjnej (86,6 proc. wskazań).

Przedstawiciele MŚP nie wskazali jednej, wyróżniającej się przewagi przedsiębiorstw, które stosują narzędzia motywacyjne. Dla ok. 28 proc. respondentów najważniejszą korzyścią jest po prostu większe zadowolenie pracowników z wykonywanych obowiązków zawodowych, 26,9 proc. wskazuje na wyższą efektywność, a 26,6 proc. na większą lojalność. Reprezentanci mikro-, małych i średnich firm zauważają także, że stosowanie narzędzi motywacyjnych ułatwia pozyskanie pracowników (23,4 proc.) oraz przekłada się na kwestie employer brandingowe — czyli budowania marki pracodawcy (20,1 proc.). Co ciekawe, ponad jedna piąta przedstawicieli firm z sektora MŚP nie potrafi wskazać żadnych korzyści wynikających z motywowania kadr.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Paulina Kostro

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

MSP

Puls Biznesu

Gospodarka / MŚP stawia na zachęty