Informacja o zaliczce na produkcję elementów edycji kolekcjonerskiej „Cyberpunka” tchnęła w rynek wiarę w rychłą premierę. Kurs producenta poszybował.
Oczekiwania graczy i inwestorów co do gry „Cyberpunk 2077” z miesiąca na
miesiąc są coraz większe, podobnie jak emocje towarzyszące produkcji,
nad którą pracuje ponad 400 osób. Zwłaszcza inwestorzy łakną każdej
nowej informacji na temat produkcji, zapowiadanej jako największa i
najdroższa w historii CD Projektu. News nieoczekiwanie pojawił się w
piątek.
Artykuł dostępny dla subskrybentów i zarejestrowanych użytkowników
REJESTRACJA
SUBSKRYBUJ PB
Zyskaj wiedzę, oszczędź czas
Informacja jest na wagę złota. Piszemy tylko o biznesie
Poznaj „PB”
79 zł7,90 zł/ miesiąc
przez pierwsze 3 miesiące
Chcesz nas lepiej poznać?Wypróbuj dostęp do pb.pl przez trzy miesiące w promocyjnej cenie!
Informacja o zaliczce na produkcję elementów edycji kolekcjonerskiej „Cyberpunka” tchnęła w rynek wiarę w rychłą premierę. Kurs producenta poszybował.
Oczekiwania graczy i inwestorów co do gry „Cyberpunk 2077” z miesiąca na
miesiąc są coraz większe, podobnie jak emocje towarzyszące produkcji,
nad którą pracuje ponad 400 osób. Zwłaszcza inwestorzy łakną każdej
nowej informacji na temat produkcji, zapowiadanej jako największa i
najdroższa w historii CD Projektu. News nieoczekiwanie pojawił się w
piątek.
— Zaliczki, które ujawniliśmy w pierwszym kwartale, związane były z
przedpłatą na wytworzenie elementów edycji kolekcjonerskiej — powiedział
Piotr Nielubowicz, wiceprezes CD Projektu, komentując pozycję „zaliczki
dla dostawców” (około 22 mln zł w I kwartale) podczas konferencji z
inwestorami.
Na rynku wybuchła euforia. Kurs CD Projektu poszybował w górę o ponad 9
proc., ustanawiając historyczne maksimum na poziomie 224,9 zł. Obroty na
akcjach producenta gier były najwyższe na sesji, już po godz. 14
przekroczyły 100 mln zł.
— Wiadomość, że spółka rozpoczęła już produkcję elementów do
kolekcjonerskiej wersji gry, mogła zostać odebrana jako wskazówka, że
premiera „Cyberpunka” nastąpi wcześniej niż w przyszłym roku. Pewności
oczywiście nie mamy. Być może spółka chce mieć wszystko zapięte na
ostatni guzik ze sporym wyprzedzeniem, co przy tak wielkim projekcie
jest zrozumiałe. Na pewno zmniejszyło się prawdopodobieństwo scenariuszy
pesymistycznych, mówiących o drugiej połowie 2020 r. —
mówi Tomasz Rodak, analityk DM BOŚ.
Kamieniem milowym w promocji „Cyberpunka” mają być czerwcowe targi E3,
podczas których gra po raz pierwszy zostanie pokazana szerokiej
publiczności.
— Przygotowujemy coś naprawdę ekscytującego i nie możemy się doczekać,
żeby się tym podzielić. Czerwiec zapowiada się niezwykle interesująco —
dodał Piotr Nielubowicz, wiceprezes CD Projektu.
— Chcemy, aby nasza obecność w Los Angeles była jeszcze bardziej
widoczna niż rok temu. Planujemy też różne niespodzianki — dodał Adam
Kiciński, prezes spółki.
W pierwszych trzech miesiącach 2019 r. wydatki grupy CD Projekt na
rozwój nowych tytułów wyniosły 25 mln zł, co przełożyło się na
skumulowane saldo nakładów na prace rozwojowe w wysokości 264 mln zł. W
czerwcu spółka wypłaci 100 mln zł akcjonariuszom w postaci dywidendy,
ale nadal będzie dysponowała sporym zapasem gotówki. Łączna wartość
środków pieniężnych oraz lokat bankowych powyżej trzech miesięcy
wyniosła na koniec marca prawie 622 mln zł.
Rynek gier
Newsletter z wiadomościami nt. branży gamingowej oraz polskich producentów gier komputerowych.
ZAPISZ MNIE
×
Rynek gier
autor: Grzegorz Suteniec
Wysyłany raz w tygodniu
Newsletter z wiadomościami nt. branży gamingowej oraz polskich producentów gier komputerowych.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.