Oprogramowanie odczyta humor i apetyt krowy

Anna DruśAnna Druś
opublikowano: 2018-02-02 09:33
zaktualizowano: 2018-02-02 09:35

Amerykański globalny koncern Cargill Inc., specjalizujący się w dostawach produktów i usług dla przemysłu rolno-spożywczego, przejął mniejszościowy pakiet udziałów w irlandzkim start-upie, który wymyślił system do rozpoznawania dobrostanu krów po ich pysku.

Start-up nazywa się Cainthus. Inżynierom z Cainthusa udało się tak zmodyfikować oprogramowanie do rozpoznawania twarzy, stosowane już w wielu smartfonach, by mogło rozpoznawać miny krów, a dzięki temu lepiej monitorować ich dobrostan, apetyt i bieżące potrzeby, zwiększając ich produktywność.

Fotolia

Nieznane są finansowe warunki przejęcia, ale wiadomo, że partnerstwo Cainthusa z gigantem odbędzie się na zasadzie venture capital. Nie jest to pierwsza innowacyjna inwestycja Cargilla.

Wcześniej ogłosił on współpracę z innymi firmami celem stworzenia akceleratora branżowego, inwestującego w najnowsze technologie przydatne w rozwiązywaniu problemów w rolnictwie, takich jak niedobory siły roboczej czy obawy konsumentów o sposób pozyskiwania i przetwarzania żywności.