Orange namierza cele przejęć

MEW
opublikowano: 09-05-2012, 00:00

Orange Polska chce zachęcić klienta kompleksową ofertą, niższymi cenami i dodatkowymi usługami, głównie z dziedziny IT.

Orange Polska zaprezentowało dziś odświeżoną ofertę dla biznesu, która jest częścią rebrandingu Grupy TP na pomarańczowo. Spółka chce zarobić więcej na klientach dzięki rozwojowi usług dodanych, w dużej mierze IT. Zamiast kupować komputer dla pracownika, klient będzie mógł go wynająć od Orange, wraz z obsługą informatyczną.

— Spodziewamy się, że w ciągu 3-4 lat segment IT będzie stanowił 10 proc. przychodów rynku biznesowego, włączając Integrated Solutions, spółkę działającą na rynku największych podmiotów — dodaje Damian Biedulski, dyrektor marketingu rynku biznesowego Orange Polska. Spółka rozgląda się za akwizycjami, które mogą przyspieszyć wzrost.

— Mamy oczy szeroko otwarte. Jak namierzymy dobry cel, nie będziemy się zastanawiać. Przeprowadziliśmy rozeznanie na rynku, choć przyznam, że nie jest to działanie na najbliższy kwartał. Interesują nas spółki kosztujące od kilkunastu mln zł do 100 mln zł — mówi Mariusz Gaca, szef Centertela, komórkowego ramienia grupy.

Oferta Orange dla klienta biznesowego ma kilka ciekawych elementów — za dwa dni ma pojawić się oferta nielimitowanych połączeń z sieci stacjonarnych na komórki w ramach abonamentu. Internet stacjonarny o prędkości do 10 Mb/s z kilkoma usługami dodanymi, jak darmowa domena, kosztuje 89 zł netto za miesiąc. To wciąż drogo, w porównaniu z kablówkami. Ale nawet trzykrotnie mniej niż poprzednie ceny operatora. Oferta nielimitowanych rozmów na telefony stacjonarne to nawet 40-procentowa obniżka ceny w porównaniu z dotychczasową najdroższą ofertą. Za dwa dni ma się pojawić odświeżona oferta Biznes Pakiet, w ramach której będzie można wykupić ryczałt na rozmowy z telefonów stacjonarnych na komórki. Orange podał, że 12-osobowa firma będzie w ramach tej usługi ponosiła koszt niecałych 50 zł na jednego pracownika. Najciekawsze pytanie brzmi — czy oferta obniży rentowność operatora? Opinie są niejednoznaczne.

— Oferty na internet stacjonarny, telefony komórkowe oraz telefony stacjonarne mają wspólną cechę — są nieco droższe od najczęściej wybieranych przez klientów opcji taryfowych. Konsekwencją powinno być podniesienie przychodów na abonenta (ARPU). Orange przy okazji rebrandingu jest wyraźnie w natarciu, ale za dopieszczenie segmentu SOHO/ SME konkurencja zabrała się dużo wcześniej — mówi Grzegorz Bernatek, szef działu analiz Audytela.

— Wprowadzenie zintegrowanej oferty jest jednoznacznie pozytywnie. Z pewnością poprawia przywiązanie klienta do marki. Ale obawiam się też, że niewiele osób zdecyduje się na przejście na płacenie wyższych rachunków, a dla wąskiej grupy aktywnych użytkowników nowa oferta oznacza rachunki miesięczne niższe o 20-30 proc. Nowa oferta może więc spowodować spadek ARPU ponieważ nie wierzę, że w obecnych warunkach rynkowych będzie można pozyskać wielu nowych klientów bądź przekonać istotną liczbę obecnych do płacenia wyższych rachunków — mówi Paweł Puchalski, szef działu analiz DM BZ WBK.

Orange jest największym operatorem na rynku, więc można się spodziewać, że konkurenci będą musieli zareagować na jego ofertę. Operatorzy sieci Plus i Play nie chcieli się wczoraj wypowiadać. T-Mobile wprowadził nową ofertę dla biznesu, w której klient może negocjować cenę.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MEW

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu