Osobowość i praca Do Robertów świat należy

MK
opublikowano: 20-11-2009, 00:00

Amerykański psycholog Ronald S. Burt dzieli pracowników (także menedżerów) na dwa zasadnicze typy, które umownie nazywa Jamesem i Robertem. James jest miłośnikiem rozsądku i wyznawcą zasady złotego środka, preferuje metody bezpieczne i sprawdzone. Co innego Robert — wieczny ryzykant, niespokojny duch, który testuje różne warianty rozwiązań. Z różnym skutkiem. Czasem upada, ale zaraz się podnosi i idzie dalej.

Z powodu swych niekonwencjonalnych pomysłów Robert często naraża pracodawcę na straty, ale to on ma ogromną szansę na spektakularny awans. Tak przynajmniej wynika z analiz amerykańskiej firmy brokerskiej, na które Burt powołuje się w swojej książce "Brokerage and Closure". Otóż, jak pokazują te badania, wydajność pracy Roberta jest o 40 proc. wyższa niż Jamesa, a prawdopodobieństwo, że zrobi karierę — aż o 72 proc. większe. No i w czasie kryzysu, jeśli nawet straci posadę, to w ostatniej kolejności. A potem szybko znajdzie następną.

No dobrze — ale co zrobić, jeśli bardziej przypominamy zachowawczego Jamesa niż dynamicznego Roberta? Wtedy — tłumaczy Burt — trzeba szukać dla siebie szansy w zawodach i firmach, które stawiają na pracowników spokojnych, rozsądnych, odpowiedzialnych. Nie jest nam pisana kariera sprzedawcy ubezpieczeń, szefa serwisu informacyjnego w TV lub tradera giełdowego? Zostańmy księgowymi, finansistami lub specjalistami IT. Nie chcą nas w agencji kreatywnej, w redakcji tabloidu, a nawet w wojsku? Być może bank lub biblioteka miejska przyjmie nas z otwartymi rękami.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MK

Polecane