PeP kupuje konkurenta za 110 mln zł

opublikowano: 30-09-2018, 22:00

Polskie ePłatności gonią czołowych operatorów płatności bezgotówkowych. Przejęcie PayUp wzmacnia ich pozycję.

Polskie ePłatności (PeP) konsekwentnie budują swoją skalę rynkową przez przejęcia. W ciągu ostatnich osiemnastu miesięcy przejęły część płatniczego biznesu od Kolportera oraz dostawcę płatności internetowych PayLane. Procesy integracyjne już się zakończyły, a sieć licząca 80 tys. POS-osów daje obecnie PeP trzecią, bądź czwartą — zdania są podzielone ze względu na brak oficjalnych danych rynkowych — pozycję wśród operatorów płatności bezgotówkowych. Transakcja, o której właśnie poinformowano, czyli przejęcie od Grupy Eurocash 100 proc. udziałów w spółce PayUp, zwiększy sieć POS-ów o 15,5 tys. , i tym samym, uplasuje PeP na podium, obok takich graczy jak eService (około 200 tys. terminali) i First Data Polska (około 124 tys.).

Dla Jarosława Mikosa, prezesa Polskich ePłatności, wzrost organiczny jest ważny, ale większy nacisk kładzie jednak na akwizycje.
Zobacz więcej

W DRODZE NA SZCZYT

Dla Jarosława Mikosa, prezesa Polskich ePłatności, wzrost organiczny jest ważny, ale większy nacisk kładzie jednak na akwizycje. Fot. GK

— Naszą aspiracją jest zbudowanie pozycji wicelidera na rynku płatności elektronicznych w Polsce. Działamy w biznesie, w którym skala działalności ma kluczowe znaczenie — zarówno dla efektywności działania, jak również dla inwestycji w produkt i jego innowacje. Jesteśmy szczególnie zadowoleni z faktu, że przejęcie PayUp pozwoliło nam pozyskać Eurocash jako silnego, wiarygodnego partnera biznesowego, z którym w najbliższych latach będziemy mogli wspierać niezależnych przedsiębiorców prowadzących sklepy detaliczne w Polsce — mówi Jarosław Mikos, prezes Polskich ePłatności.

PeP i Eurocasch właśnie podpisały przedwstępną umowę sprzedaży udziałów PayUp. Wartość transakcji wynosi 110 mln zł. Ostateczna cena może się jednak zmienić się, bowiem uzależniona jest od osiągnięcia przez spółkę uzgodnionych parametrów finansowych. Wymagana jest również zgoda Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Terminale PayUp zainstalowane są w sklepach zrzeszonych w sieciach partnerskich i franczyzowych Eurocash oraz niezależnych sklepach, działających pod takimi markami jak abc, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep czy Gama. Za pośrednictwem terminali świadczone są takie usługi jak akceptacja kart płatniczych, doładowania telefonów, cash back, płatności rachunków czy płatności w internecie.

Strony transakcji deklarują długoterminową współpracę.

— PayUp pozyska silnego strategicznego partnera dysponującego know-how i środkami niezbędnymi do dalszego rozwoju. Grupa Eurocash natomiast skoncentruje się na podstawowej działalności i rozwoju nowych projektów wspierających konkurencyjność niezależnego handlu w Polsce — mówi Jacek Owczarek, członek zarządu i dyrektor finansowy Grupy Eurocash.

PeP zapowiada kolejne transakcje.

— Szukamy spółek, które mogą nam dać zwiększenie skali, ale też kolejne przewagi produktowe. Liczymy, że w ciągu dwóch kwartałów poinformujemy o następnym przejęciu — mówi Marcin Drozdowski, wiceprezes zarządu Polskich ePłatności. © Ⓟ

440 mln zł Takie przychody odnotowała spółka PayUp w 2017 r.

5,8 mln zł …a tyle wyniosła EBITDA (wynik operacyjny powiększony o amortyzację).

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Karolina Wysota

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Wyniki spółek / PeP kupuje konkurenta za 110 mln zł