Piłkarskie zwycięstwa Hiszpanii podniosły konsumpcję o ok. 225 mln EUR

PAP
opublikowano: 09-12-2013, 21:05

Zwycięstwa Hiszpanii w piłkarskich mistrzostwach świata w 2010 r. oraz w Euro 2008 i 2012 r. podniosły konsumpcję w tym kraju o ok. 225 mln euro - wynika z badania iberyjskiego oddziału firmy konsultingowej Nielsen.

Sukcesy reprezentacji Hiszpanii w ostatnich dużych turniejach piłkarskich znacznie podnosiły konsumpcję na wewnętrznym rynku podczas trwania tych imprez sportowych.

“Za każdym razem obserwowany był nagły wzrost wydatków konsumentów na specyficzne typy produktów, przede wszystkim wina, piwa, napoje chłodzące, suszone owoce oraz snacki” - poinformował Gustavo Nunez, dyrektor generalny spółki "Nielsen Espana y Portugal".

Jak ujawnił przedstawiciel firmy konsultingowej, przedłużająca się obecność hiszpańskiej reprezentacji na imprezie sportowej oraz świętowanie w kraju po zdobyciu trofeów w 2008, 2010 i 2012 r. za każdym razem zwiększało wewnętrzną konsumpcję o ponad 75 mln euro.

“Nieznacznie większych wydatków konsumentów należy się spodziewać w przyszłym roku podczas futbolowych mistrzostw świata w Brazylii, jeśli podopiecznym Vicente del Bosque (trener reprezentacji Hiszpanii) udałoby się wygrać turniej” - stwierdził Gustavo Nunez.

Według szacunków iberyjskiego oddziału Nielsena zwycięstwo piłkarzy Hiszpanii na ostatnim Mundialu oraz w dwóch minionych edycjach mistrzostw Europy przyczyniło się do zwiększenia miesięcznej konsumpcji w kraju o około 8 proc.

Piłkarskie mistrzostwa świata w Brazylii rozpoczną się 12 czerwca 2014 r. na stadionie w Sao Paulo. Finał imprezy zaplanowano na 13 lipca w Rio de Janeiro. Poza gospodarzami turnieju, w imprezie uczestniczyć będą ekipy z 31 państw świata.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: PAP

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Po godzinach / Piłkarskie zwycięstwa Hiszpanii podniosły konsumpcję o ok. 225 mln EUR