PKO BP, zatrudniający w IT już 2300 osób, rozwija zespoły projektowe. Prowadzi 130 procesów rekrutacyjnych na nowe stanowiska. Szuka specjalistów praktycznie ze wszystkich obszarów: analityków, architektów, kierowników projektów i programistów, a także ekspertów od hurtowni danych, administratorów aplikacji i inżynierów DevOps. Potrzeby kadrowe wynikają z dużej skali projektów technologicznych realizowanych przez bank, wykorzystujących m.in. data science, uczenie maszynowe i sztuczną inteligencję. Strategia banku na lata 2023-25 zakłada jeszcze silniejsze skoncentrowanie się na wykorzystaniu nowoczesnych technologii.
Takim wskaźnikiem rezygnacji pracowników IT chwali się PKO BP. To znacznie poniżej średniej rynkowej.
PKO BP ma blisko 12 mln klientów, z których 63 proc. to klienci cyfrowi. To oznacza 7,6 mln aplikacji IKO. Do 2025 r. bank zamierza udostępnić w kanałach zdalnych wszystkie swoje serwisy.
Weź udział w konferencji “Umowy IT - aspekty prawne i praktyczne” 13 grudnia 2023, Warszawa >>
- Realizujemy coraz więcej projektów z wykorzystaniem sztucznej inteligencji i jesteśmy na etapie przenoszenia aplikacji mobilnej IKO do chmury. Budujemy najbardziej zaawansowaną analitykę na rynku - nasza platforma MLOps jest pierwszym tego typu rozwiązaniem w polskim sektorze bankowym. Prowadzimy równocześnie wiele projektów informatycznych, które są bardzo złożone i ze względu na skalę naszej działalności mają duży wpływ na rynek. Jesteśmy olbrzymią firmą technologiczną, ale jednocześnie jako największy bank w Polsce mamy bardzo solidne fundamenty, co stwarza unikatowe środowisko pracy – mówi Piotr Krawczyk, dyrektor Pionu Rozwoju Aplikacji w PKO BP.