
Nasze najnowsze rozwiązanie, jakim jest model FAST (free ad-supported streaming TV), daje doskonałą możliwość umieszczania reklam w podłączonych do internetu telewizorach. To innowacyjny sposób na bezproblemową integrację reklamy z emitowanym kontentem TV. Przypomina tradycyjną reklamę telewizyjną, jednak będącą w ekosystemie OTT. Z perspektywy widza nic się nie zmienia – kiedy ogląda telewizję, pojawiają się przerwy reklamowe, jednak wyświetlana reklama jest dostosowana do jego konkretnych preferencji.
Powszechnie wiadomo, że usługi streamingowe są postrzegane przede wszystkim jako platformy do oglądania kanałów telewizyjnych i filmów. Jakie inne możliwości oferuje SWEET.TV?
SWEET.TV oferuje różnorodną gamę wysokiej jakości treści dla całej rodziny, w tym ponad 145 kanałów telewizyjnych, ponad 1000 filmów i premiery czołowych studiów, takich jak Sony, Disney, Paramount i inne. Nasza firma z powodzeniem działa w Polsce i 18 innych krajach Europy Wschodniej, krajach bałtyckich oraz na Bałkanach i jesteśmy dumni, że ponad 10 milionów użytkowników skorzystało już z naszej usługi. Jednak w ciągu 16 lat doświadczenia na rynku firma ewoluowała z platformy do oglądania treści w innowacyjny ekosystem, w którym marki mogą angażować swoich odbiorców. Postęp technologiczny otworzył nowe możliwości dla firm, które chcą ulepszyć komunikację z konsumentami na różne sposoby. Reklama w SWEET.TV to coś więcej niż zwykły kanał komunikacji – może być kluczową częścią strategii mediowej. Rynek reklamy cyfrowej zmienia się, a marki powinny dostosowywać się do nowych trendów.
Co zmienia się w świecie reklamy cyfrowej?
Pojawienie się technologii CTV (Connected TV) zapoczątkowało znaczące zmiany na rynku reklamy. CTV, mówiąc najprościej, to telewizor podłączony do internetu. Dzięki temu treści wideo są dostarczane bezpośrednio do urządzenia konsumenta za pośrednictwem platform OTT, takich jak SWEET.TV.
Jakie rozwiązania proponuje SWEET.TV?
Nowe technologie SWEET.TV stwarzają możliwości, które wcześniej były niedostępne dla reklamodawców. Na przykład konsumenci jednym kliknięciem na pilocie mogą dokonać zakupu produktów wyświetlanych na ekranie telewizora, reklamodawcy mogą zaś personalizować zintegrowane reklamy w telewizji.
Czy ma pani na myśli targetowanie reklam działających tak jak w internecie, jednak przy zastosowaniu telewizji?
Dokładnie. Kluczową różnicą jest to, że konsumenci spędzają znacznie więcej czasu, korzystając ze Smart TV, niż szukając treści w internecie.
Nasze najnowsze rozwiązanie, jakim jest model FAST (free ad-supported streaming TV), daje doskonałą możliwość umieszczania reklam w podłączonych do internetu telewizorach. To innowacyjny sposób na bezproblemową integrację reklamy z emitowanym kontentem TV. Przypomina tradycyjną reklamę telewizyjną, jednak będącą w ekosystemie OTT. Z perspektywy widza nic się nie zmienia – kiedy ogląda telewizję, pojawiają się przerwy reklamowe, jednak wyświetlana reklama jest dostosowana do jego konkretnych preferencji. Dzięki temu marki mają nowe narzędzia dotarcia do wybranej grupy konsumentów.
Targetowanie jest bardzo precyzyjne. Takie reklamy można dostosować według wielu parametrów – od posiadanego typu urządzenia po dane geograficzne. Reklamodawcy mogą być pewni wysokiej efektywności swoich kampanii.
Nasza technologia FAST działa na większości systemów operacyjnych telewizorów CTV i innych urządzeń, nawet na modelach starszego typu.
Jak będzie wyglądać zakup produktów za pośrednictwem telewizji?
Opracowaliśmy nowy format interaktywnej reklamy, zwany reklamami zakupowymi (shoppable ads). SWEET.TV już testuje tę technologię na niektórych rynkach. Pozwala ona reklamodawcom nie tylko na uzyskanie wyświetlenia reklam na Smart TV, lecz również na bezpośrednią sprzedaż podczas bloków reklamowych. Rozważmy następujący scenariusz: widz ogląda reality show, rozpoczyna się spersonalizowany blok reklamowy, który uwzględnia jego zainteresowania, a obok produktu znajduje się przycisk „kup”. Jednym kliknięciem pilota telewizora może złożyć zamówienie bez przerywania oglądania ulubionego programu.
Wspomniała pani o możliwościach, dzięki którym marki mogą angażować swoich konsumentów. W jaki sposób to się dzieje?
SWEET.TV zapewnia markom więcej możliwości angażowania swoich odbiorców w bardziej efektywny sposób. Na przykład nasza platforma ułatwia komunikację z subskrybentami za pośrednictwem wielu interaktywnych kanałów, w tym banerów promocyjnych, powiadomień push, newsletterów i innych. Te narzędzia są gotowe do użycia przez reklamodawców. Ponadto mają oni możliwość kierowania swojej komunikacji do określonej grupy odbiorców.
Jakie rozwiązania SWEET.TV oferuje innym graczom na rynku?
Istnieje wiele opcji, od profesjonalnego audytu posiadanych już rozwiązań OTT, uruchomienia platformy w modelu white-label, po gotowe rozwiązanie, jakim jest franczyza SWEET.TV. Franczyza to świetna okazja dla sieci RTV, firm telekomunikacyjnych i dostawców internetu, aby uruchomić własną usługę streamingową pod marką SWEET.TV w ciągu zaledwie 3–4 miesięcy.
Oferujemy kompleksową obsługę, bazując na naszym 16-letnim doświadczeniu w branży, w tym całodobowe wsparcie techniczne, know-how (narzędzia do monetyzacji, strategie wzrostu, wiedzę specjalistyczną w zakresie treści). Nasze podejście pozwala partnerowi zaoszczędzić 4–5 lat i dziesiątki milionów euro na rozwój, testowanie, ulepszanie i utrzymanie techniczne własnego rozwiązania OTT.
Jednak głównym benefitem, jaki otrzymuje franczyzobiorca, jest możliwość stworzenia synergii z główną działalnością za pośrednictwem platformy streamingowej. Powoduje to zwiększenie kapitalizacji biznesu, przychodów i wzrostu ARPU za pomocą opłaty subskrypcyjnej, monetyzacji reklam i wielu innych narzędzi. Jest to również cenny kanał regularnej komunikacji marketingowej z klientami franczyzobiorcy.
Grono subskrybentów SWEET.TV w Polsce stale się powiększa. Co jest siłą napędową tego wzrostu?
To kombinacja wielu czynników. Inwestujemy dużo w rozwój technologiczny, który naszym zdaniem otworzy nowe możliwości dla marek w reklamie. Z perspektywy zaś subskrybentów – dostarczamy kontent telewizyjny w doskonałej jakości transmisji, aplikacja jest kompatybilna nawet ze starszymi modelami telewizorów i zapewniamy stabilny streaming nawet przy słabym połączeniu internetowym.
Poza tym zależy nam na łatwym dostępie do SWEET.TV na telewizorach Smart TV, dlatego umieszczamy aplikację w głównym menu, które użytkownik widzi natychmiast po włączeniu telewizora. Ponadto mamy globalną współpracę z firmą Samsung.
Na czym polega współpraca z Samsungiem?
Nasza kooperacja rozpoczęła się w 2018 r. Przez lata ścisłej współpracy rozwinęła się ona organicznie w globalne partnerstwo. Od 2024 r. na pilotach telewizorów Samsung Smart TV w Polsce i 17 innych krajach europejskich pojawił się specjalny przycisk SWEET.TV, obok przycisków światowych gigantów, takich jak Netflix, Disney+ i Amazon Prime. Dało nam to dostęp do wielomilionowej widowni posiadającej telewizory Smart TV, a konsumenci uzyskali bezpośredni dostęp do naszej platformy za pomocą jednego kliknięcia.
Jaka jest pani prognoza dla rynku reklamy cyfrowej w 2025 r.?
Myślę, że trendy, które obecnie obserwujemy, będą się tylko nasilać. Technologie oparte na CTV będą się nadal rozwijać, a platformy OTT i telewizory Smart TV zyskają jeszcze większą penetrację rynku. Dlatego marki, które jeszcze nie inwestują w tę niszę, powinny już zwrócić na nią uwagę oraz na wspomniane wcześniej technologie.