Polacy chcą więcej e-commerce
aktualizacja: 21-09-2017, 09:09
Już 9 proc. polskich konsumentów deklaruje, że robi e-zakupy codziennie lub prawie codziennie, co jest wynikiem najwyższym w Europie — wynika z danych z badania Mastercarda.
KOMENTARZ
BARTOSZ CIOŁKOWSKI
dyrektor generalny polskiego oddziału Mastercard Europe
Wzrastający popyt na zakupy w internecie to biznesowa szansa dla e-sprzedawców, a jednocześnie wyzwanie, by skutecznie odpowiedzieć na zapotrzebowanie konsumentów. Ci ostatni oprócz szerokiego asortymentu w ofercie sprzedawców bądź różnych możliwości dostawy, oczekują także szybkich i bezpiecznych form płatności za zakupy.
Mastercard w tym roku przeprowadził badanie „Masterindex” dotyczące ogólnoeuropejskich trendów w handlu elektronicznym i metodach płatności. Z badania wyłania się obraz polskich konsumentów, którzy przodują na tle mieszkańców innych państw Europy, jeśli chodzi o częstotliwość zakupów w internecie. Co czwarty polski konsument robi takie zakupy co najmniej raz w miesiącu, co jest wynikiem znacznie przewyższającym europejską średnią.
Co kupujemy w sieci najczęściej? Co drugi Polak ankietowany w badaniu Masterindex kupuje online ubrania lub obuwie (51 proc.). Inne popularne kategorie produktów to książki (35 proc.), elektronika (33 proc.) i kosmetyki (30 proc.). Polacy nie odstają od średniej europejskiej, jeśli chodzi o zamawianie przez internet zakupów spożywczych — robi to już 17 proc. badanych. Dobra wiadomość dla polskich e-przedsiębiorców jest taka, że nadal jesteśmy mocno przywiązani do rodzimych e-sklepów, bowiem tylko co piąty konsument z Polski dokonał w ciągu ostatniego roku zakupu w zagranicznym e-sklepie.
Technologia daje konsumentom władzę, a oni to zauważają i doceniają. Jak wynika z innego naszego badania, „Omnishopper”, 43 proc. ankietowanych Polaków jest zdania, że zakupy w internecie pozwalają zaoszczędzić pieniądze, a taki sam odsetek wskazuje na łatwość w porównywaniu produktów. W tego typu zakupach doceniamy przede wszystkim wygodę.
Internetowym sprzedawcom zależy, żeby klienci jak najrzadziej „porzucali koszyki”, co zazwyczaj jest efektem uciążliwych formalności przy finalizowaniu transakcji. Warto korzystać z już dostępnych, prostych do wdrożenia rozwiązań, które umożliwiają konsumentom przejście przez proces płatności w szybki i bezproblemowy sposób. Taką technologią jest chociażby portfel cyfrowy Masterpass, stosowany przez większość cyfrowych sprzedawców w Polsce. Wygoda tego rozwiązania polega na zapisaniu danych karty płatniczej tylko raz, dzięki czemu przy kolejnych transakcjach konsument nie musi wpisywać ich ponownie, co czyni proces płatności szybkim i prostym.
© ℗