Przedmiotem transakcji jest 90 proc udziałów, a cena to 6,39 mln USD. Sprzedającymi są EBOiR oraz cztery osoby fizyczne.

Nabywana spółka posiada na terenie Białorusi 46 sklepów, z czego 17 w samym Mińsku. Przedmiotem jej oferty są wszystkie grupy produktów dla dzieci od urodzenia do 12 lat, w tym żywność dla niemowląt, pieluchy, akcesoria dla noworodków, kosmetyki dla dzieci, wózki, odzież, obuwie, zabawki, bajki i literatura edukacyjna. Według danych finansowych Spółki, jej roczne przychody wynoszą powyżej 65 mln USD, a EBITDA przekracza 2 mln USD.
Emitent zamierza sfinansować transakcję ze środków własnych lub przy wykorzystaniu zewnętrznych źródeł finansowania, w tym z emisji obligacji (spółka uchwaliła już program emisji o wartości do 30 mln zł)
"W ocenie Zarządu Emitenta nabycie udziałów Spółki może przyczynić się do znaczącego przyspieszenia rozwoju sieci sprzedaży na rynkach zagranicznych, a w konsekwencji do znaczącego zwiększenia skali działalności i poziomu przychodów" - podano.
