Polskie e-sklepy podbijają Europę

Mariusz BartodziejMariusz Bartodziej
opublikowano: 2022-06-13 16:58

Sprzedawcy korzystający z platformy IdoSell zwielokrotnili zagraniczną sprzedaż. Nadal dominują Niemcy, a Rumunia przegoniła Wielką Brytanię.

Przeczytaj artykuł i dowiedz się:

  • w których krajach sklepy korzystające z IdoSella sprzedają najwięcej
  • gdzie ta wartość rośnie najszybciej, a gdzie w najszybszym tempie przybywa transakcji
  • jaka jest różnica w dynamice wzrostu między międzynarodowymi sprzedawcami a ograniczającymi się do Polski
Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Polskie sklepy internetowe coraz śmielej działają za granicą — wynika z badania ponad 6,5 tys. sklepów korzystających z usług rodzimej platformy IdoSell o łącznym GMV (wartość złożonych zamówień) na poziomie 14 mld zł.

Zdecydowanie najwięcej Polacy sprzedają w Niemczech. GMV w okresie styczeń-kwiecień 2022 r. wyniósł ponad 128 mln zł w porównaniu z 39 mln zł w analogicznym okresie 2019 r. Na drugiej pozycji znalazły się Czechy — wzrost z 18 do 62 mln zł, a na trzeciej Rumunia — z 6 do 28 mln zł. Zajęła miejsce Wielkiej Brytanii, która z wynikiem 21 mln zł spadła na siódmą lokatę — GMV trzy lata temu wyniosło 12 mln zł. Wyprzedziły ją Francja, Słowacja i Węgry.

— Niemieccy konsumenci porównują oferty i nie lubią przepłacać. Polscy sprzedawcy potrafią sprostać im wysokim wymaganiom m.in. dzięki dobrym cenom i szybkiej dostawie. To zawsze będzie dla nas główny kierunek, warunki handlu transgranicznego są idealne. Polakom świetnie idzie także sprzedaż w Czechach — na mniejszym rynku bez dominującej platformy marketplejsowej, ale z ponad 40 tys. e-sklepów. Rodzimi przedsiębiorcy dostrzegają też potencjał Rumunii, gdzie rynek e-commerce szybko rośnie, a regionalni usługodawcy logistyczni ułatwiają ekspansję — komentuje Aleksandra Kubicka, odpowiedzialna w IdoSellu za rozwój biznesu międzynarodowego.

Szkoda zwlekać:
Szkoda zwlekać:
Aleksandra Kubicka z IdoSella podkreśla, że nie należy odkładać zagranicznej ekspansji na później. Poznanie rynku, tłumaczenie ofert itd. wymaga czasu, są jednak rozwiązania upraszczające ten proces.
materiały prasowe

Za granicą najlepiej radzą sobie klienci IdoSella oferujący odzież i obuwie, meble i dodatki do domów oraz artykuły dla zwierząt. Najwięcej transakcji przybyło w 2021 r. (w porównaniu z 2020 r.) w Słowacji (66 proc.), Rumunii (59 proc.) i Czechach (54 proc.).

Zagraniczna ekspansja pozwala szybciej zwiększać przychody. Z danych IdoSella wynika, że GMV firm sprzedających także poza Polską wzrosło w 2020 r. o 73 proc., a w 2021 r. o 53 proc., natomiast w przypadku skupionych na lokalnym rynku o 39 i 24 proc.