Ponad 1100 szkół w Polsce prowadzi już lekcje w wirtualnej rzeczywistości

DI
opublikowano: 2025-01-03 16:53

Dwa lata po premierze pierwszej wersji Empiriusza, wirtualnego laboratorium dla szkół, wydawnictwo edukacyjne Nowa Era zaprezentowało Empiriusza 2.0, który rozszerza dostęp do immersyjnych narzędzi do nauki chemii, geometrii i anatomii.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Empiriusz 2.0 to zaawansowany system edukacyjny oparty na technologii wirtualnej rzeczywistości (VR), przeznaczony do nowoczesnego nauczania chemii, matematyki i biologii
w szkołach podstawowych i średnich. Z jego pomocą uczniowie przenoszą się do interaktywnego, trójwymiarowego, nadzorowanego przez nauczyciela środowiska, które pozwala im bezpośrednio doświadczać
i poznawać różne zjawiska i procesy. Mogą np. przeprowadzać eksperymenty chemiczne i obserwować zachodzące reakcje, rozkładać figury na siatki, określać kąty, a nawet wejść do ludzkiego ciała, aby zobaczyć jego układy i organy od środka. Ta forma nauki pozwala na najlepsze zrozumienie i zapamiętanie materiału, ponieważ uczniowie uczą się poprzez doświadczenie – i przy niższych kosztach dla szkół.

Zasada działania jest prosta. Nauczyciel, korzystając z platformy VR HTC Vive Focus 3, wybiera odpowiednią aplikację edukacyjną. Treści aplikacji są w pełni zgodne z aktualną podstawą programową, co zapewnia spójność i ciągłość edukacyjną. Ponadto każda jest wspierana przez ramy metodyczne, w skład których wchodzą gotowe pomysły na lekcje , arkusze ćwiczeń i dodatkowe materiały dydaktyczne. Dzięki temu nauczyciel może nie tylko przeprowadzić angażującą lekcję, lecz także łatwo zintegrować treści VR z tradycyjnymi metodami nauczania, wzbogacając proces nauki i czyniąc go bardziej efektywnym.

Badania Lifeliqe.com, które objęły ponad 309 uczniów, pokazują, że nauka w VR przynosi dobre rezultaty. 86 proc. uczniów poprawiło wyniki w testach, 97 proc. wykazało większe zainteresowanie zajęciami, 98 proc. lepiej zrozumiało trudne tematy, a 97 proc. z niecierpliwością czekało na kolejne lekcje.