O rekomendacji “sprzedaj” pisaliśmy w “PB” wczoraj, ale dziś poznaliśmy jej uzasadnienie.
W dniu wydania rekomendacji, kiedy kurs wynosił 67,89 zł (dziś to ponad 76 zł) akcje Allegro notowane były ze wskaźnikiem EV/EBITDA na 2022 r. wynoszącym 29,6 i C/Z na 2022 r. 51,8.
Paweł Szpigiel uważa, że nie ma podstaw do notowania spółki z wysoką premią do hegemonów światowego e-commerce’u czyli Amazona i Alibaby.
Oto powody:
- niższy poziom wzrostu EBITDA Allegro,
- niskie bariery wejścia na rynek, co jest typowe dla „light-asset” 3P marketplace, którym Allegro jest obecnie,
A ponadto:
- zaawansowanie logistyczne,
- bogate systemy lojalnościowe,
- oraz międzynarodowa obecność,
czynią konkurentów Allegro bardziej atrakcyjnymi typami inwestycyjnymi, uważa analityk.
Jego rekomendacja brzmi “sprzedaj”, a specjalista zakłada w bazowym scenariuszu, że Amazon wejdzie do Polski do końca przyszłego roku.
"Odpowiedzią Allegro będzie lojalizacja bazy kupujących poprzez program SMART!, co spowoduje spadek marży EBITDA (z 51,6 w 2019 r. do 40,0 proc. w 2023 r.) i szerokie inwestycje we własną logistykę. To główna różnica naszego postrzegania spółki vs. konsensus rynkowy“ - podkreśla analityk, którego cena docelowa dla akcji Allegro (54 zł) jest wyraźnie poniżej konsensu.
Paweł Szpigiel uważa, że rezygnując z zakupu InPostu Allegro poniesie ryzyko zmiany warunków handlowych przez nowego właściciela.
“Lepszą sytuacją dla Allegro byłby naszym zdaniem zakup znacznego pakietu i sprzedaż pozostałej części w IPO, co budzi ryzyko wydatków w przyszłości” - dodaje Paweł Szpigiel.
Jego zdaniem spółka zarobi w tym roku netto 515 mln zł, w 2021 r. 1,08 mld zł, a w 2022 r. 1,34 mld zł.
Raport dostępny jest na stronie brokera.