Premia w wycenie Allegro nieuzasadniona? Oto 5 powodów dlaczego

opublikowano: 24-11-2020, 16:31

Paweł Szpigiel, analityk Biura Maklerskiego mBanku uważa, że wysoka wycena wskaźnikowa akcji Allegro nie jest uzasadniona, a największym ryzykiem dla wyników i notowań jest wzrost konkurencji.

O rekomendacji “sprzedaj” pisaliśmy w “PB” wczoraj, ale dziś poznaliśmy jej uzasadnienie.

W dniu wydania rekomendacji, kiedy kurs wynosił 67,89 zł (dziś to ponad 76 zł) akcje Allegro notowane były ze wskaźnikiem EV/EBITDA na 2022 r. wynoszącym 29,6 i C/Z na 2022 r. 51,8.

Paweł Szpigiel uważa, że nie ma podstaw do notowania spółki z wysoką premią do hegemonów światowego e-commerce’u czyli Amazona i Alibaby.

Oto powody:

  • niższy poziom wzrostu EBITDA Allegro,
  • niskie bariery wejścia na rynek, co jest typowe dla „light-asset” 3P marketplace, którym Allegro jest obecnie,

A ponadto:

  • zaawansowanie logistyczne,
  • bogate systemy lojalnościowe,
  • oraz międzynarodowa obecność,

czynią konkurentów Allegro bardziej atrakcyjnymi typami inwestycyjnymi, uważa analityk.

Jego rekomendacja brzmi “sprzedaj”, a specjalista zakłada w bazowym scenariuszu, że Amazon wejdzie do Polski do końca przyszłego roku.

"Odpowiedzią Allegro będzie lojalizacja bazy kupujących poprzez program SMART!, co spowoduje spadek marży EBITDA (z 51,6 w 2019 r. do 40,0 proc. w 2023 r.) i szerokie inwestycje we własną logistykę. To główna różnica naszego postrzegania spółki vs. konsensus rynkowy“ - podkreśla analityk, którego cena docelowa dla akcji Allegro (54 zł) jest wyraźnie poniżej konsensu.

Paweł Szpigiel uważa, że rezygnując z zakupu InPostu Allegro poniesie ryzyko zmiany warunków handlowych przez nowego właściciela.

“Lepszą sytuacją dla Allegro byłby naszym zdaniem zakup znacznego pakietu i sprzedaż pozostałej części w IPO, co budzi ryzyko wydatków w przyszłości” - dodaje Paweł Szpigiel.

Jego zdaniem spółka zarobi w tym roku netto 515 mln zł, w 2021 r. 1,08 mld zł, a w 2022 r. 1,34 mld zł.

Raport dostępny jest na stronie brokera.

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane