Czytasz dzięki

Programiści wiedzą, jak się wyłączyć

opublikowano: 04-08-2019, 22:00

Praca po godzinach, odbieranie służbowych telefonów i mejli w trakcie urlopu to w wielu branżach już niemal norma.

Trzy czwarte pracowników przyznaje się do pracy po godzinach. Jak wynika z danych firmy Randstad, zawartych w najnowszym „Monitorze Rynku Pracy”, dla części z tych osób jest to sytuacja wyjątkowa. Jednocześnie 44 proc. podkreśla, że tzw. nadgodziny są w ich firmach standardem. Prawie codziennie nadgodziny ma 14 proc. osób spośród tych, które muszą zostawać dłużej w pracy. 21 proc. pracujepo godzinach co najmniej raz w tygodniu, a kolejne 21 proc. co najmniej raz w miesiącu. Dotyczy to głównie kierowników średniego szczebla (89 proc. wskazań), mistrzów i brygadzistów (86 proc.) oraz pracowników z branży reklamowej i mediów (87 proc.) oraz sektora finansów i ubezpieczeń (83 proc.). Prawie połowa dostaje za to dodatkowe wynagrodzenie, a część może odebrać dodatkowy, płatny dzień wolny.

Ludzie pracują także w trakcie urlopów wypoczynkowych. Służbowe telefony odbiera 48 proc. badanych. Najczęściej (58 proc.) to osoby zatrudnione w branżach finansowej i ubezpieczeniowej. Natomiast służbowe mejle odbiera 35 proc. pracowników, głównie (w 53 proc.) z firm związanych z kulturą, rozrywką, rekreacją i sportem. Najbardziej wolni od pracy w czasie wakacji wydają się spece od IT.

— Do firmowych mejli zagląda 38 proc. wypoczywających programistów. Służbowe telefony odbiera 42 proc. z nich. W porównaniu do innych branż to niewiele — ocenia Mateusz Żydek, rzecznik prasowy firmy Randstad.

Po godzinach pracuje ok. 68 proc. programistów. Marcin Kosedowski, ekspert ds. rynku szkoleniowego w Kodilla.com, podkreśla, że z reguły robią to z własnej woli. Dla dużej części kodowanie jest nie tylko pracą, ale stanowi hobby i pasję, która zresztą przynosi dodatkowe profity.

Puls Firmy
Użyteczne informacje dla mikro-, małych i średnich firm. Porady i przekrojowe artykuły, dzięki którym dowiesz się, jak rozwinąć biznes
ZAPISZ MNIE
×
Puls Firmy
autor: Sylwester Sacharczuk
Wysyłany raz w tygodniu
Sylwester Sacharczuk
Użyteczne informacje dla mikro-, małych i średnich firm. Porady i przekrojowe artykuły, dzięki którym dowiesz się, jak rozwinąć biznes
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Iwona Jackowska

Polecane