Prospekt w KPWiG

Marcin Gesing
opublikowano: 2004-07-08 00:00

Kolejna spółka medialna przygotowuje się do wejścia na giełdę. Oferta publiczna Cinema City może być jedną z największych w tym roku.

Z publiczną ofertą wystąpi zarejestrowany w Holandii izraelski operator multipleksów — spółka Cinema City International Holding. Kinowy holding planuje wejście na warszawską giełdę jeszcze w tym roku. Złożył już prospekt emisyjny w Komisji Papierów Wartościowych i Giełd. Byłaby to trzecia oferta zagranicznej firmy na polskim parkiecie po Banku Austria Creditanstalt (BA CA) i amerykańskiej spółce Ivax, która chce zaoferować udziałowcom Polfy Kutno własne akcje.

Najważniejszy rynek

Wprowadzającym akcje Cinema City jest Citibank. Z nieoficjalnych informacji wynika, że będzie to jedna z największych ofert w tym roku — jej wartość przekroczy 100 mln zł. Cinema City nie ujawnia jednak szczegółów.

— Wchodzimy na GPW, bo Polska jest dla nas najważniejszym rynkiem. Jesteśmy przekonani, że nasza pozycja i moment wejścia na parkiet sprzyjają udanemu debiutowi — mówi Moshe Greidinger, dyrektor zarządzający Cinema City.

Podkreśla, że spółka ma wystarczające zaplecze kapitałowe, by się rozwijać, ale uzyskanie pieniędzy na rynku publicznym pozwoli na przyspieszenie wzrostu.

Dogonić Zachód

— Jeśli porównać częstotliwość wizyt w kinie i poziom cen biletów w Polsce i na zachodzie Europy, perspektywa dynamicznego wzrostu rynku kinowego w najbliższych latach wydaje się oczywista. Jako lider chcemy z tego skorzystać — mówi Moshe Greidinger.

Cinema City jest operatorem około 50 multipleksów (350 ekranów) w Izraelu, Polsce, Czechach, na Węgrzech i w Bułgarii. Do końca 2006 r. chce mieć w sumie 534 ekrany, z czego 218 w naszym kraju. Obecnie spółka ma w Polsce 11 multipleksów (118 ekranów) i cztery kina wielkoekranowe IMAX.

Tylko w tym roku firma chce zainwestować w Europie Środkowej i Wschodniej 65-70 mln EUR, z czego 40-50 mln EUR w Polsce.

Według zarządu, przychody Cinema City International powinny w tym roku przekroczyć 100 mln EUR. W ubiegłym roku polskie spółki holdingu: Cinema City (operator kin), New Age Media (dom sprzedaży reklamy kinowej), Forum Film (dystrybutor filmów), Hokus Pokus (centra rozrywki) i Sadyba Best Mall (centrum handlowe) wypracowały 37 proc. przychodów całej grupy.

Czy inwestorzy kupią akcje operatora kin?

— Z oceną szans oferty poczekajmy na publikację prospektu emisyjnego i danych finansowych. Argument, że firma skorzysta na doganianiu przez polski rynek europejskiego, może być trafny, ale trudno dziś oceniać, jak ostatecznie będzie on wyglądał — mówi Sobiesław Pająk, analityk CDM Pekao.