Prywatyzacja Morskiego Terminalu Masowego Gdynia

DI
26-07-2010, 14:20

ATIC SERVICES Paryż przedstawił najkorzystniejszą ofertę nabycia udziałów MTMG - Morskiego Terminalu Masowego Gdynia Sp. z o.o. (MTMG) i temu oferentowi Zarząd ZMPG-a S.A. udzielił wyłączności do przeprowadzenia due diligence w toczącym się procesie prywatyzacji Spółki.

MTMG  jest podmiotem zależnym Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A. Podstawowym przedmiotem działalności MTMG jest świadczenie usług przeładunkowych, składowania i big – bagowania ładunków masowych tj.: węgla i koksu, zbóż i pasz, rud, innych ładunków masowych suchych i płynnych w tym chemikaliów, ropy i przetworów naftowych. MTMG od lat uzyskuje bardzo dobre wyniki eksploatacyjne i finansowe.

Postępowanie prywatyzacyjne rozpoczęło się w styczniu 2010 r. Na ogłoszenie prasowe zapraszające do negocjacji w sprawie nabycia 100% udziałów spółki MTMG odpowiedziało dziewięć podmiotów:

- TIC Services
- Cargill (Polska) Sp. z o.o.
- EFETRA Polska Sp. z o.o.
- Getreide AG
- GLENCORE Polska Sp. z o.o.
- Louis Dreyfus Commodities Polska Sp. z o.o.
- ECS Eurocargo Sp. z o.o.
- Port Północny Sp. z o.o.
- konsorcjum CTL Logistics Sp. z o.o. /CTL Trans-Port Sp. z o.o.

Na obecnym etapie prywatyzacji ATIC SERVICES – poza badaniem Spółki - przystąpi do negocjacji pakietu socjalnego z organizacjami związkowymi działającymi w Spółce MTMG. Proces prywatyzacji powinien zostać zakończony na początku 2011 r.

ATIC Services jest europejskim liderem w logistyce ładunków masowych, głównie węgla. Podmiot ten działa w kilku obszarach logistyki: występuje jako bezpośredni dostawca produktów lub jako agent, zajmuje się kompleksowym zarządzaniem łańcuchem transportowym, realizuje transport ładunków masowych od dostawców do odbiorców, prowadzi przeładunek i składowanie ładunków w portach morskich, przeprowadza badania standardów jakościowych ładunków masowych. Głównym udziałowcem ATIC jest ArcelorMital oraz EDF Trading.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: DI

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Transport i logistyka / Prywatyzacja Morskiego Terminalu Masowego Gdynia