Informatorzy agencji twierdzą, że już odbyły się wstępne rozmowy dotyczące współpracy przy stworzeniu „super platformy”, na której powstawałyby elektryczne auta obu spółek. Miałoby to pozwolić znacznie zredukować koszty inwestycji w Europie, gdzie konkurencja należy do najostrzejszych.

Carlos Tavares, prezes PSA mówił w marcu, że francuski koncern jest gotów na szukanie dalszych możliwości wzrostu po tym jak mniej niż rok wcześniej przejął Opla od General Motors. W tym samym czasie pojawiły się wypowiedzi prezesa FCA Mike’a Manley’a wskazujące na gotowość do zawarcia aliansu lub fuzji.
- Żaden producent aut nie jest w stanie samotnie ponieść kosztów inwestycji potrzebnych do opracowania platform samochodów smart, hybrydowych i połączonych z siecią, które mają pojawić się na drogach w nadchodzących latach – powiedział Carlo Alberto Carnevale Maffe, profesor Uniwersytetu Bocconi w Mediolanie. – Rozmowy między PSA i FCA, podobnie jak między BMW i Daimlerem, to jasny sygnał, że branża potrzebuje znaleźć nową równowagę konkurencyjną nowych produktów i usług, wspierając się nieuchronną współpracą w opracowaniu technologii i wspierającej infrastruktury – dodał.