PZU Zdrowie: w nowej strategii w ciągu czterech lat blisko dwukrotne wzrosną przychody

  • PAP
opublikowano: 12-05-2021, 14:59

Blisko dwukrotne zwiększenie przychodów w ciągu czterech lat zakłada nowa strategia PZU Zdrowie - poinformowała w środę spółka. Nowa strategia to rozwinięcie ogłoszonej w marcu Strategii Grupy PZU na lata 2021-2024, której jednym z głównym filarów jest obszar zdrowia - dodano.

Marek Wiśniewski

PZU w ogłoszonej pod koniec marca br. nowej strategii na lata 2021-2024, przekazała, że grupa PZU planuje wzrost aktywów do 60 mld zł, a więc o około 82 proc. więcej niż w roku 2020; a zysk przypisany jednostce dominującej ma wzrosnąć do 3,4 mld zł z 1,9 mld zł w roku 2020.

Spóła przekazała wówczas także, że m.in. zwiększone zostaną przychody w placówkach PZU Zdrowie, dzięki wzrostowi udziału strumienia pacjentów PZU Zdrowie z ubezpieczeń i abonamentów oraz ubieganiu się o kolejne kontrakty z NFZ. Utrzymana zostanie dynamika wzrostu sprzedaży produktów ambulatoryjnych, dzięki nowej sprzedaży, zwłaszcza abonamentów w sieci PZU Zdrowie.

"Zamierzamy w pełni wykorzystać synergie wynikające z tego, że PZU Zdrowie jest częścią Grupy PZU. Żaden z naszych konkurentów nie posiada takiej przewagi, którą stanowi baza ponad 20 milionów klientów. To sprawia, że jesteśmy w stanie realnie wpłynąć na długoterminową poprawę stanu zdrowia społeczeństwa" - powiedziała, cytowana w informacji prasowej, prezes PZU Życie, odpowiedzialna za obszar Zdrowia w Grupie PZU, Aleksandra Agatowska.

Jak przekazała spółka, głównym celem biznesowym strategii PZU Zdrowie jest osiągniecie 1,7 mld zł przychodu do 2024 roku, co oznacza podwojenie obecnego wyniku i tempo rozwoju przekraczające dynamikę rynkową.

"Będziemy spółką, która rozwija się w zdrowy sposób, dlatego stawiamy przed sobą kolejny ambitny cel, którym jest utrzymanie rentowności na poziomie sprzed pandemii" - wskazała spółka.

PZU Zdrowie w nowej strategii stawia na rozwój profilaktyki, co ma oznaczać połączenie wiedzy eksperckiej pracowników PZU Zdrowie z rozwiązaniami technologicznymi, które pozwolą spółce spersonalizować podejście do pacjenta.

"Podstawą naszego dotychczasowego modelu działania była koncentracja na zapewnieniu pacjentowi szybkiego dostępu do opieki medycznej. Teraz chcemy pełnić jednak rolę aktywnego doradcy zdrowotnego, którego celem nie jest samo leczenie, ale utrzymanie pacjenta w dobrym zdrowiu" - tłumaczyła prezes PZU Zdrowie Anna Janiczek.

PZU Zdrowie zamierza też wykorzystać doświadczenie wynikające ze współpracy z Ministerstwem Zdrowia oraz Grupą PZU przy projektach dot. walki z pandemią, m.in. Domowa Opieka Medyczna oraz Narodowy Program Szczepień.

Spółka planuje także bardziej inwestować w placówki, które posiada w swoim portfelu, zarówno pod kątem wizualnym, jak również kompetencji personelu. Stawia na innowacje oraz zapowiada inwestycje w rozwiązania wspierające pracę lekarzy, pielęgniarek czy diagnostów.

PZU Zdrowie ma 130 placówek własnych i 2200 partnerskich w 600 miastach w Polsce oraz z własną siecią pracowni diagnostyki obrazowej i centrum telemedycznym; zatrudnia 6000 pracowników medycznych i niemedycznych.

PZU jest największym w Polsce ubezpieczycielem działającym na rynku ubezpieczeń majątkowych i pozostałych osobowych. Kontroluje ponad 1/3 rynku, który jest mierzony wartością składki przypisanej brutto. PZU jest macierzystą firmą wszystkich podmiotów wchodzących w skład Grupy Kapitałowej PZU. Skarb Państwa posiada 34,19 proc. akcji PZU.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane