Ramię w ramię z powodzianami: wielowymiarowa pomoc

Partnerem publikacji jest Jerónimo Martins
opublikowano: 2024-10-06 20:00

Działania sieci Biedronka pokazują, że w obliczu kryzysu solidarność i szybkie działanie są kluczowe, a błyskawiczna pomoc pracownikom i mieszkańcom terenów dotkniętych przez ten straszny żywioł stała na pierwszym miejscu.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Sieć sklepów Biedronka razem z Fundacją Biedronki, świadome skali tragedii, natychmiast włączyły się w akcję niesienia pomocy, kierując działania zarówno do lokalnych społeczności, jak i pracowników, którzy zostali dotknięci przez powódź.

Koszyk Bezpieczeństwa

Koszyk Bezpieczeństwa Już w pierwszych godzinach kataklizmu wysłano transporty z wodą i żywnością do najbardziej poszkodowanych gmin. Dodatkowo w 391 sklepach na terenach zagrożonych powodzią sieć obniżyła średnio o 19 proc. ceny na produkty pierwszej potrzeby, tworząc tzw. Koszyk Bezpieczeństwa. W krótkim czasie w 3 lokalizacjach udało się bez zwłoki uruchomić sklepy zastępcze w postaci naczepy z podstawowymi produktami tak, aby klienci z tych terenów nie odczuli braku tych towarów w związku z czasowym zamknięciem placówek handlowych.

Współpraca z organizacjami

Biedronka, rozumiejąc, że skuteczna pomoc wymaga skoordynowanych działań, nawiązała współpracę z kluczowymi organizacjami charytatywnymi: Polskim Czerwonym Krzyżem, Caritas i Szlachetną Paczką. Wspólnie zorganizowano zbiórki pieniężne na kasach sklepów sieci Biedronka w całej Polsce, a zebrane środki, które przekroczyły już 2 mln zł, zostały przeznaczone m.in. na pomoc materialną w postaci zakupu artykułów gospodarstwa domowego, materiałów budowlanych, osuszaczy i nagrzewnic, sprawną logistykę i organizację pracy wolontariuszy, którzy docierają z pomocą do najbardziej potrzebujących, zapewnienie ciepłych posiłków dla poszkodowanych czy wsparcie rodzin dotkniętych powodzią w ramach programu Szlachetna Paczka.

Zbiórki darów w sklepach

Zbiórki darów w sklepach Biedronka zwróciła się również z prośbą o wsparcie poszkodowanych do swoich klientów, organizując zbiórki darów w sklepach na terenie kraju. 20-21 września w 737 sklepach Biedronka w regionach najbardziej dotkniętych powodzią (m.in. w miejscowościach Lubin, Brzeg, Ruda Śląska, Gorzów Wielkopolski) odbyła się zbiórka we współpracy z PCK, podczas której klienci przekazali aż 70 palet z artykułami pierwszej potrzeby.

W kolejny weekend (27-28 września) do akcji włączyli się klienci z całej Polski. Wolontariusze Caritas zbierali wówczas żywność długoterminową, środki czystości i chemię gospodarczą w 477 sklepach Biedronka. Hojność klientów Biedronki po raz kolejny pokazała, jak wielka jest siła solidarności w obliczu tragedii. W ramach akcji udało się zebrać ponad 85 ton żywności.

Wsparcie dla pracowników Biedronki: zapomogi i pomoc psychologiczna

Biedronka pamiętała również o swoich pracownikach, którzy ucierpieli w wyniku powodzi. Sieć uruchomiła program wsparcia, w ramach którego ponad 500 osób otrzymało już bezzwrotne zapomogi w wysokości 1500 zł. Dodatkowo, pracownicy Biedronki mogą korzystać z platformy Mindgram, gdzie dostępna jest specjalistyczna pomoc psychologiczna, finansowa i prawna, ułatwiająca im poradzenie sobie z tą trudną sytuacją.