Od lipca 2021 r. do lipca 2023 r. na LinkedInie można znaleźć dwa razy więcej ofert wspominających o sztucznej inteligencji bądź generatywnej sztucznej inteligencji. W niektórych krajach wzrost był jeszcze większy - w przypadku Niemiec i Francji odpowiednio 2,6 oraz 2,8 razy.
Jednocześnie zauważono, że pracownicy już reagują na postęp technologiczny na rynku. “Oferty pracy na LinkedIn, które wspominają o sztucznej inteligencji lub generatywnej sztucznej inteligencji, odnotowały o 17 proc. większy wzrost aplikacji w ciągu ostatnich dwóch lat, niż te, w których nie zawarto takich wzmianek” - przekazano w raporcie Global Talent Trends.
Podekscytowanie AI?
Apetyt na najnowsze technologie jest wyraźny, jak wykazała ankieta LinkedIn. 89 proc. profesjonalistów stwierdziło, że jest “podekscytowanych” korzystaniem ze sztucznej inteligencji. Zarazem w niektórych krajach podejście jest bardziej powściągliwe, jak w Wielkiej Brytanii, gdzie entuzjazm wyraziło 76 proc. respondentów.
57 proc. profesjonalistów na całym świecie stwierdziło, że chce zdobyć większą wiedzę o sztucznej inteligencji. Dowodzi tego wzrost umiejętności AI, ponadto coraz więcej użytkowników platformy twierdzi, że wie jak pracować z narzędziami i produktami opartymi na technologii, zauważyła stacja CNBC.