Fundusz private equity Resource Partners rozpędza się na zakupach. Po znanej z lakierów hybrydowych Nespercie i producencie psich przekąsek Atlantic Products ogłosił inwestycję w spółkę 7Anna. To producent i dystrybutor rowerowy (m.in. marek NS Bikes, Rondo i Creme) założony w 2001 r. przez muzyka rockowego z zespołu Blenders, Szymona Kobylińskiego i jego żonę Annę.
– Branża rowerowa notuje dynamiczny wzrost na całym świecie, a 7Anna działa w chyba najdynamiczniejszym jej segmencie, czyli rowerach premium. Wierzymy, że w najbliższych latach będziemy rosnąć szybciej niż rynek – komentuje Piotr Noceń, współzałożyciel i partner zarządzający Resource Partners.

Organiczny wzrost przychodów
Spółką będzie zarządzać obecny zespół, prezesem pozostanie Szymon Kobyliński. Większościowym udziałowcem jest Resource Partners, a mniejszościowymi założyciele oraz fundusz Movens Capital.
– Zainwestowaliśmy w rentowną grupę uzyskującą podobną marżę do konkurencji. W 2020 r. miała ok. 60 mln zł przychodów, co oznacza wzrost r/r o ponad 20 proc. Jako inwestor finansowy dopuszczamy konsolidowanie rynku, ale na razie nie ma mowy o konkretach. 7Anna rozwija się bardzo dynamicznie, a naszym podstawowym celem jest wsparcie organicznego wzrostu – mówi Piotr Noceń.
Eksport odpowiada za ponad 70 proc. przychodów 7Anny. Głównym zagranicznym rynkiem są dla niej Niemcy, a ważne są jeszcze USA, Skandynawia i Wielka Brytania. Resource Partners zamierza zwiększać jej sprzedaż zarówno w Polsce, jak i za granicą.
– Planujemy zrealizować w najbliższym czasie inwestycje w obszarze IT i systemów sprzedażowych, pozwalające dynamicznie zwiększyć przychody. W długoterminowej perspektywie na pewno znajdziemy aspekty do poprawy, niemniej grupa nie wymaga natychmiastowych zmian w żadnym obszarze – informuje Piotr Noceń.
Podkreśla, że umówili się z pozostałymi właścicielami na kilka lat wspólnego budowania wartości spółki. Model wyjścia z inwestycji pozostaje otwarty.
Boom i problemy na rynku rowerowym
– Branża rowerowa to w długoletniej perspektywie obiecujący i rosnący biznes, a 7Anna stworzyła dwie bardzo dobrze i dwie dobrze rozpoznawalne marki. Firma ma zespół oparty na pasjonatach rowerowych, a jej produkty są przemyślane pod kątem designu i specyfikacji. Jesteśmy bardzo zadowoleni z ich sprzedaży w naszym sklepie – mówi Jacek Zieziulewicz, członek zarządu e-sklepu rowerowego Dadelo.
Zaznacza jednak, że zagrożeniem dla tego typu inwestycji może być narastający na rynku problem z zaopatrzeniem w obliczu boomu rowerowego.
– 7Anna nie ma własnych fabryk, a producenci kluczowych podzespołów limitują i wydłużają terminy dostaw. Koncentrują się na największych odbiorcach, na czym mogą ucierpieć ci mniejsi, jak 7Anna – tłumaczy Jacek Zieziulewicz.