Resource Partners wsiadł na rowery 7Anny

Mariusz BartodziejMariusz Bartodziej
opublikowano: 2021-04-21 17:18

Fundusz zainwestował w firmę rowerową założoną przez muzyka Szymona Kobylińskiego. Dopuszcza konsolidację, ale priorytetem jest rozwój organiczny.

Przeczytaj tekst i dowiedz się:

  • Dlaczego fundusz Resource Partners zainwestował w dystrybutora rowerowego 7Anna
  • W jakim tempie rośnie sprzedaż firmy
  • Jak inwestycję w spółkę rowerową ocenia branżowy ekspert

Fundusz private equity Resource Partners rozpędza się na zakupach. Po znanej z lakierów hybrydowych Nespercie i producencie psich przekąsek Atlantic Products ogłosił inwestycję w spółkę 7Anna. To producent i dystrybutor rowerowy (m.in. marek NS Bikes, Rondo i Creme) założony w 2001 r. przez muzyka rockowego z zespołu Blenders, Szymona Kobylińskiego i jego żonę Annę.

– Branża rowerowa notuje dynamiczny wzrost na całym świecie, a 7Anna działa w chyba najdynamiczniejszym jej segmencie, czyli rowerach premium. Wierzymy, że w najbliższych latach będziemy rosnąć szybciej niż rynek – komentuje Piotr Noceń, współzałożyciel i partner zarządzający Resource Partners.

Konkurent dla największych:
Konkurent dla największych:
Piotr Noceń, współzałożyciel i partner zarządzający Resource Partners, podkreśla, że jest pod wrażeniem innowacyjności 7Anny, dzięki której firma skutecznie konkuruje w kilku niszowych rynkach premium z globalnymi markami.
materiały prasowe

Organiczny wzrost przychodów

Spółką będzie zarządzać obecny zespół, prezesem pozostanie Szymon Kobyliński. Większościowym udziałowcem jest Resource Partners, a mniejszościowymi założyciele oraz fundusz Movens Capital.

– Zainwestowaliśmy w rentowną grupę uzyskującą podobną marżę do konkurencji. W 2020 r. miała ok. 60 mln zł przychodów, co oznacza wzrost r/r o ponad 20 proc. Jako inwestor finansowy dopuszczamy konsolidowanie rynku, ale na razie nie ma mowy o konkretach. 7Anna rozwija się bardzo dynamicznie, a naszym podstawowym celem jest wsparcie organicznego wzrostu – mówi Piotr Noceń.

Eksport odpowiada za ponad 70 proc. przychodów 7Anny. Głównym zagranicznym rynkiem są dla niej Niemcy, a ważne są jeszcze USA, Skandynawia i Wielka Brytania. Resource Partners zamierza zwiększać jej sprzedaż zarówno w Polsce, jak i za granicą.

– Planujemy zrealizować w najbliższym czasie inwestycje w obszarze IT i systemów sprzedażowych, pozwalające dynamicznie zwiększyć przychody. W długoterminowej perspektywie na pewno znajdziemy aspekty do poprawy, niemniej grupa nie wymaga natychmiastowych zmian w żadnym obszarze – informuje Piotr Noceń.

Podkreśla, że umówili się z pozostałymi właścicielami na kilka lat wspólnego budowania wartości spółki. Model wyjścia z inwestycji pozostaje otwarty.

Boom i problemy na rynku rowerowym

– Branża rowerowa to w długoletniej perspektywie obiecujący i rosnący biznes, a 7Anna stworzyła dwie bardzo dobrze i dwie dobrze rozpoznawalne marki. Firma ma zespół oparty na pasjonatach rowerowych, a jej produkty są przemyślane pod kątem designu i specyfikacji. Jesteśmy bardzo zadowoleni z ich sprzedaży w naszym sklepie – mówi Jacek Zieziulewicz, członek zarządu e-sklepu rowerowego Dadelo.

Zaznacza jednak, że zagrożeniem dla tego typu inwestycji może być narastający na rynku problem z zaopatrzeniem w obliczu boomu rowerowego.

– 7Anna nie ma własnych fabryk, a producenci kluczowych podzespołów limitują i wydłużają terminy dostaw. Koncentrują się na największych odbiorcach, na czym mogą ucierpieć ci mniejsi, jak 7Anna – tłumaczy Jacek Zieziulewicz.