W Posnanii, która jest największą zakończoną w tym roku inwestycją handlową w Europie Środkowej, można zrobić zakupy, skorzystać z usług, odprężyć się, pobawić i dobrze zjeść. Na 100 tys. mkw. znajduje się 300 marek, w tym sklepy, restauracje i kawiarnie, puby, multiplex, klub bilardowy, kręgielnię, fitness z basenem. W trakcie trwającej 4 godziny shopping night centrum odwiedziło ponad 40 tys. klientów i gości. — Posnania to rezultat 20 lat doświadczeń Apsys na rynku handlowym i odpowiedź na wyzwania XXI wieku. Myślę, że — podobnie jak wcześniej Manufaktura — stanie się nową referencją dla całego sektora rynkowego. Postawiliśmy tutaj na szeroki wybór marek, komfort klienta, design i technologiczne nowości — mówi Fabrice Bansay, CEO Grupy Apsys, który uczestniczył w otwarciu Posnanii.
Od fast fashion po premium
W nowoczesnych, wypełnionych światłem dziennym wnętrzach Posnanii króluje moda. Swoje salony mają tu zarówno marki fast fashion, w tym debiutujący w tym roku w Polsce, a teraz w Poznaniu amerykański Forever 21, jak również marki premium: Tous, Bizuu, Guess by Marciano, Trussardi, Rolex. W salonie multibrandowym dostępna jest ekskluzywna oferta Versace, Armaniego czy Pierre’a Balmain. Swoje miejsce znaleźli tu także znani polscy projektanci: Łukasz Jemioł, Viola Śpiechowicz, Maciej Sieradzki oraz Jarosław Ewert z Martą Kuszyńską.
Aktywne spędzanie czasu
Posnania, jako największe centrum wielofunkcyjne w Wielkopolsce, zapewni klientomliczne atrakcje rozrywkowe i rekreacyjne, które zajmą łącznie powierzchnię ponad 25 tys. mkw. Wraz z Posnanią swoje podwoje otworzyło centrum rozrywki Grawitacja z kręgielnią, bilardem i klubem. W Grawitacji można nie tylko organizować imprezy okolicznościowe — prywatne i firmowe, ale również spotkania biznesowe. Jest tu także Fabryka Formy — pierwsze w Poznaniu centrum fitness z basenem i strefą wellness oraz ośmiosalowy multiplex Helios. Ofertę rozrywkową uzupełniają lodowisko (otwarte zimą) i place zabaw dla dzieci.
Zróżnicowana oferta kulinarna
Wygodny i dobrze zaprojektowany food court z tarasem na pierwszym piętrze oraz położone na parterze kawiarnie, puby i restauracje tworzą koncept Dining Village z 40 kawiarniami i restauracjami. Część z nich znajdują się na parterze i posiada niezależne wejścia oraz ogródki otwarte przez cały rok. Jest tu Bierhalle, Hana Sushi, Sfinks oraz doskonale znana poznaniakom marka Nuts & Berries by Weranda. Nie zabrakło kawiarni Costa Coffee, Starbucks i Coffee Time, pierwszej w Poznaniu pijalni czekolady Wedla oraz kawiarnio-cukierni Bliklego. W Dining Village wydzielono specjalne miejsce nazwane Home sweet home — dla dzieci i nastolatków.
Usługi dla wymagających
Posnania zadbała o wysoką jakość obsługi klienta i szeroką ofertę ponad 30 usług. Dla najbardziej wymagających powstała specjalna strefa dla lojalnych klientów — Posnania Premium Lounge. Na miejscu dostępna jest codzienna prasa i czasopisma w wersji papierowej i elektronicznej, napoje i przekąski oraz bezprzewodowy internet. Posnania jako pierwsza na poznańskim rynku oferuje: hands free shopping (możliwość swobodnego robienia zakupów i odbioru toreb na koniec wizyty w centrum), click & try oraz valet parking (pomoc wykwalifikowanego personelu w parkowaniu samochodu). Concierge pomoże zarezerwować bilety, taksówkę, zrobić listę prezentów czy zaopiekować się psem. Rodzice mogę wypożyczać na miejscu wózki dla dzieci, a maluchy wyposażyć w opaski tożsamości. Do dyspozycji rodzin jest nawet pokój rodzica. Można też wypożyczyć wózek inwalidzki lub zamówić usługi asystenta osoby niepełnosprawnej.
Dla zmotoryzowanych i rowerzystów
Dużym udogodnieniem dla odwiedzających Posnanię jest parking z 3,3 tys. miejsc, myjnia i bezpłatna stacja ładowania pojazdów elektrycznych. Parkowanie lub znalezienie samochodu na parkingu ułatwia aplikacja mobilna. Nie zapomniano również o rowerzystach. Do ich dyspozycji jest 150 miejsc do parkowania, samoobsługowe punkty serwisowe z narzędziami niezbędnymi do wykonania drobnych napraw, wiaty rowerowe, bezpłatna szatnia wyposażona w ponad sto zamykanych szafek i suszarki do odzieży.
Retail i design
Posnania to nie tylko przestrzeń handlowa, ale także ciekawe otoczenie i architektura, designerskie meble oraz instalacje i rzeźby europejskich artystów. Wykonano 9 tys. mkw. fasad szklanych, 5,8 tys. mkw. fasad z kamienia oraz 19,7 tys. mkw. podłóg z drewna i marmuru. Szczególnie imponująco wyglądają tu szklane schody łączące dwa poziomy oraz największa w Polsce kryształowa instalacja świetlna wykonana ze szklanych tub. Wystrój uzupełniają instalacje i rzeźby współczesnych artystów — np. mieszkającego w Brukseli Davida Mesguicha czy Polki NeSpoon. Wrażenie robi nie tylko wnętrze, ale również przestrzeń wokół centrum otoczona zielenią, ławkami, ogródkami kawiarnianymi i multimedialną fontanną. Od strony zachodniej powstała 135-metrowa promenada łącząca Posnanię z Rondem Rataje.
Częścią tej przestrzeni jest trzydziestometrowa stała konstrukcja umożliwiająca wystawy plenerowe oraz zaprojektowany przez znanych polskich projektantów Dorotę Koziarę i Tomasza Augustyniaka mebel miejski nazwany przez autorów „Sceną Posnania”. Pierwszą wystawę plenerową tworzy cykl czarno-białych zdjęć wykonanych przez znanego fotografa poznańskiego Szymona Brodziaka. Sesja z udziałem artystek poznańskiego baletu odbyła się jeszcze w trakcie prac budowlanych. Niektóre zdjęcia z cyklu „In Posnania” zostały już nagrodzone na międzynarodowych konkursach fotograficznych w Paryżu i Nowym Jorku.
Przestrzeń dla mobilnych
W Posnanii wrażenie robią także wszechobecne najnowsze technologie. Wdrożona tu koncepcja Digital Immersion obejmuje zaawansowane rozwiązania technologiczne i cyfrowe, które umożliwiają budowanie modelu omnichannel, wzbogacając ofertę usług oraz służąc rozrywce i informacji. Ważną częścią koncepcji jest siatka 22 ekranów oraz ścian kinetycznych, wraz z oprogramowaniem i aplikacjami do ich obsługi. Stoi tu pierwszy w Europie, transparentny ekran eliptyczny o wymiarach 9,7 m x 9,2 m. W całym centrum, łącznie z parkingiem, dostępne jest wysokiej jakości Wi-Fi, stacje ładowania urządzeń mobilnych, a w niektórych punktach akceptowana jest płatność przy użyciu smartfonów. Dzięki nowej generacji aplikacji mobilnej wykorzystującej geolokalizację klienci są nawigowani po obiekcie i jego parkingu, informowani o specjalnych wydarzeniach odbywających się w centrum, a także o ofertach i promocjach dostępnych w poszczególnych sklepach. Mobilna aplikacja posiada także funkcję autoportretów — SelfieFun. Można nią nie tylko zrobić selfie, ale także przekształcić je w kolaż lub wysłać na 48-metrowej długości totem LED znajdujący się w Rotundzie. W centrum można też wynająć nowoczesną i multimedialną salę konferencyjną dla ośmiu osób. Nie zapomniano też o dzieciach, dla których utworzono interaktywne place zabaw — Kids House z podłogą LED i aplikacjami reagującymi na ruch oraz interaktywnym stołem z grami zręcznościowymi.
Ekologiczne zarządzanie
Nowoczesne i skomplikowane technologie zastosowane w Posnanii mają również inne znaczenie — cały obiekt jest zarządzany ekologicznie. Zminimalizowane jest zużycie prądu, energii cieplnej. Racjonalnie wykorzystywana i oszczędzana woda, ograniczona emisja substancji niszczących warstwę ozonową. Ponadto wokół inwestycji nasadzonych ma zostać ponad 2 tys. drzew.