Agencja zwraca uwagę, że ostrzeżenie Elkanna pojawia się dwa tygodnie przed prezentacją przez Komisję Europejską propozycji dotyczących zmian unijnych przepisów dotyczących emisji dwutlenku węgla dla przemysłu motoryzacyjnego. Szef Stellantis wezwał do większej elastyczności w osiąganiu celów.
- Są inne sposoby na redukcję emisji w Europie w sposób konstruktywny i akceptowany, przywracający utracony wzrost i zaspokajając potrzeby ludzi – powiedział Elkann.
Reuters pisze, że przemysł motoryzacyjny proponuje m.in. dopuszczenie paliw alternatywnych oraz sprzedaży ładowanych hybryd i aut z przedłużaczami zasięgu po 2035 r. Opowiada się również za uśrednieniem celów redukcji emisji dwutlenku węgla z 2030 r. na kilka lat. Proponuje również wprowadzenie szeroko zakrojonego programu złomowania pojazdów oraz dostosowania przepisów w celu faworyzowania produkcji małych samochodów.
Reuters przypomina, że na początku tego roku były szef Stellantis na Europę ostrzegał, że koncern może być zmuszony do zamknięcia fabryk z powodu ryzyka wysokich kar UE związanych z celami emisji dwutlenku węgla.
