Tepsa powalczy telewizją

Katarzyna Latek
24-02-2010, 00:00

Operator chce odzyskać udział w rynku broadbandu. Będą obniżki cen, promocje i starania o utrzymanie klientów.

Liczba klientów TV operatora potroi się do 2012 r.

Operator chce odzyskać udział w rynku broadbandu. Będą obniżki cen, promocje i starania o utrzymanie klientów.

Największy teleoperator w Polsce nie może zaliczyć 2009 r. do udanych.

— Zdarzył się bezprecedensowy spadek rynku, o ponad 3 proc. — mówi Maciej Witucki, prezes Telekomunikacji Polskiej (Tepsa).

W zeszłym roku spadały przychody z telefonii stacjonarnej (o ponad 5 proc.), ale jeszcze mocniej spadały wpływy z komórek — o ponad 10 proc. W górę poszedł tylko internet — ale nie tak, jak u największego konkurenta Tepsy, czyli Netii.

Internet zaatakuje

Przychody Tepsy z usług szerokopasmowego dostępu w zeszłym roku wzrosły o 9,1 proc., a liczba klientów — o 8,4 proc. Jednak jej udział w rynku szerokopasmowego zmniejszył się o 2 punkty procentowe w ciągu roku, do 37,5 proc. (Netia z kolei pochwaliła się, że jej udział wzrósł z 8 do 10 proc.).

— Pewna stagnacja w broadbandzie jest związana z tym, że nie możemy obniżać cen, dlatego atakują nas inni operatorzy. To się zmieni w maju, czerwcu — zapowiedział Maciej Witucki.

Przypomnijmy, że będzie to możliwe dzięki porozumieniu z UKE — zmianie ulegnie także sposób ustalania stawki za sprzedaż BSA (hurtowy dostęp do internetu).

W prezentacji dla inwestorów spółka podała, że jej średniookresowy cel to zwiększenie udziału w rynku do 40 proc. Chce przede wszystkim odzyskać pozycję w 10 największych miastach Polski (UKE podawał niedawno, że np. w Krakowie udział Tepsy spadł do 12 proc.). Operator zamierza wprowadzać promocje typu "wypróbuj i kup" (czyli pierwsze miesiące za darmo), wprowadzić promocje dla obecnych użytkowników, sprzedać bezprzewodowy internet użytkownikom innych usług. Wszystkie telefony na infolinię w sprawie rezygnacji będą przekierowywane do działu utrzymania klientów.

Tepsa nie wyklucza przejęć.

Kusząca telewizja

Kluczowym narzędziem zatrzymywania klientów ma być telewizja — wynika z prezentacji dla inwestorów. Tepsa ma obecnie już 372 tys. klientów usługi telewizyjnej (109 tys. w technologii IPTV oraz 263 tys. w technologii satelitarnej). Oznacza to wzrost o 300 proc. rok do roku. Korzysta z niej 16 proc. użytkowników szerokiego pasma. Z prezentacji wynika, że do końca 2012 r. ich liczba wzrośnie do 1 miliona. Spółka chce w ten sposób zbudować "masę krytyczną" klientów, którym zaoferuje m.in. technologię HD. Planowane są też promocje, łączące oferty telewizyjne z nowymi prędkościami neostrady.

Katarzyna Latek

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Katarzyna Latek

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Tepsa powalczy telewizją