The Netherlands zamiast Holland - Holandię czeka rebranding

  • PAP
opublikowano: 06-10-2019, 20:14

"Krajowy rebranding" przygotowuje rząd holenderski, który chce, by kraj po angielsku był odtąd określany jako The Netherlands, a nie Holland. Ma to nie tylko ujednolicić nazewnictwo podczas międzynarodowych wydarzeń, ale też zmienić postrzeganie kraju.

Zmiany będą wprowadzane już od tego roku. W ramach nowej strategii kraj wystąpi już jako The Netherlands podczas Konkursu Piosenki Eurowizji w maju 2020 roku oraz później podczas letnich igrzysk olimpijskich w Tokio. We wszystkich oficjalnych meczach pod taką właśnie nazwą będzie występować piłkarska reprezentacja tego kraju.

Jeden z wielu wiatraków wpisujących się w historię i pejzaż Holandii
Zobacz więcej

Jeden z wielu wiatraków wpisujących się w historię i pejzaż Holandii fot. REUTERS/David van Dam/Forum

Projekt został przygotowany przez rząd i zatwierdzony przez przedstawicieli świata biznesu oraz krajową organizację turystyczną. Rzeczniczka MSZ przekonywała w piątek, że kraj potrzebuje "bardziej ujednoliconego i skoordynowanego" podejścia do własnej nazwy, które - jak podkreśliła - przyczyni się do rozwoju i promocji krajowego eksportu, branży turystycznej, sportu oraz właściwej dla kraju "kultury, norm i wartości".

Władze chcą m.in., by za pomocą zmienionej nazwy ich kraj zagranicznym turystom przestał kojarzyć się m.in. z rekreacyjnym zażywaniem narkotyków czy z dzielnicami czerwonych latarni w Amsterdamie.

1646e18c-8c31-11e9-bc42-526af7764f64
Puls Biznesu po godzinach
Newsletter, który pozwoli odpocząć od codziennych newsów. Sylwetki ludzi biznesu, trendy, reportaże i podcasty
ZAPISZ MNIE
Puls Biznesu po godzinach
autor: Marcin Goralewski
Wysyłany raz w tygodniu
Marcin Goralewski
Newsletter, który pozwoli odpocząć od codziennych newsów. Sylwetki ludzi biznesu, trendy, reportaże i podcasty
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: PAP

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy