Thyssenkrupp ogłosił w poniedziałek zamiar wydzielenia jednostki zajmującej się handlem usługami materiałowymi oraz działu technologii motoryzacyjnych. Już wcześniej zapowiedział sprzedaż lub częściową sprzedaż biznesu hutniczego i budowy okrętów wojennych. Bloomberg zwraca uwagę, że zapowiedziane zmiany oznaczają zakończenie długiego procesu podziału firmy, której korzenie sięgają niemieckiego koncernu Kruppa.
ThyssenKrupp powstał w 1999 roku po tym jak po wielu dekadach konkurowania ze sobą zdecydowały się połączyć Thyssen i Krupp.
Prezes Miguel Ángel López powiedział w poniedziałek, że ogłoszone zmiany pozwolą spółce zrealizować pełny potencjał kreowania wartości przez jej poszczególne biznesy i wykorzystać ich niezależność do celowych inwestycji.
Thyssenkrupp zamierza zatrzymać większościowe udziały we wszystkich jednostkach z wyjątkiem biznesu stalowego, w którym chce mieć nie więcej niż 50 proc.
Bloomberg przypomina, że Thyssenkrupp, niegdyś potęga niemieckiego przemysłu, zajmujący się od produkcji stali do budowy wind i fabryk, od lat działa w kierunku uproszczenia swojej struktury. Stara się pozbyć biznesu stalowego, który nie generuje już atrakcyjnych wyników a wymaga znaczących inwestycji.
Akcje Thyssenkrupp, którego wartość rynkowa to 5,4 mld EUR, zdrożały w poniedziałek o 8,8 proc. W tym roku zdrożały już o prawie 137 proc.