Czytasz dzięki

USA: wydatki online w sezonie świątecznym wzrosną do 189 mld USD

Tadeusz Stasiuk
opublikowano: 28-10-2020, 14:39

Biorąc pod uwagę szerzącą się pandemię koronawirusa, wprowadzającą wiele obostrzeń, oczekuje się znaczącego wzrostu wydatków online przez amerykańskich konsumentów, donosi Reuters.

Prognoza Adobe Analytics zakłada, że w tegorocznym sezonie świątecznym zwiększą się one o 33 proc. i osiągną wartość aż 189 mld USD. Wpłyną na to m.in. wcześniejsze niż w poprzednich latach promocje prowadzone przez sprzedawców.

W zeszłym roku wydatki wzrosły o 13 proc.

Analitycy Adobe podkreślają, że dzięki wcześnie rozpoczętemu sezonowi promocji listopad i grudzień będzie można nazwać „Cyber Months” w przeciwieństwie do słynnego „Cyber Week” z poprzednich lat, towarzyszącego Świętu Dziękczynienia pod koniec listopada. Wskazują, że nawet dwudniowy „Prime Day” Amazona został w tym roku przesunięty z lipca na początek października.

Adobe Analytics ocenia, że około 1 dolara na każde 4 dolary wydatków detalicznych w tegorocznym okresie świątecznym będzie pochodzić od kupujących online. Dotychczas ta proporcja wynosiła 1 do 5.

Zdaniem Adobe, wydatki mogą być jeszcze wyższe (dodatkowe 11 mld USD i wzrost do 47 proc.) jeśli konsumenci otrzymają dodatkowe środki w ramach programu wsparcia i dojdzie do zamknięcie stacjonarnych sklepów w dużej części kraju.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane