Największy europejski producent samochodów oczekuje obecnie operacyjnej rentowności sprzedaży w przedziale 4-5 proc. Wcześniej prognozowała 5,5-6,5 proc. Sprzedaż ma być taka sama jak rok wcześniej. Dotychczas prognoza wskazywała jej wzrost o 5 proc.
Poza cłami powodem obniżki prognozy są również koszty restrukturyzacji wewnętrznej i rosnący udział sprzedaży samochodów elektrycznych o niższej marży zysku.
Bloomberg zwraca uwagę, że Volkswagen musi poradzić sobie z wyzwaniami na trzech kluczowych rynkach. W USA są to cła wprowadzone przez administrację Trumpa, które uderzają w Audi i Porsche, marki silnie zależne od importu. W Europie jest to niski popyt i wysokie koszty produkcji ograniczające rentowność. W Chinach to utrata udziału w rynku na rzecz lokalnych producentów.
Pozytywne sygnały dla firmy, to wzrost sprzedaży w Europie elektrycznych aut marki Volkswagen. w czym pomogły rabaty oraz spadek popularności aut Tesli. W II kwartale dostawy "elektryków" Volkswagena w Europie wzrosły o 73 proc.
W kwartale zakończonym 30 czerwca spółka informowała o 3,8 mld EUR zysku operacyjnego. Był o 29 proc. niższy niż rok wcześniej.
Wartość rynkowa Volkswagena rośnie w tym roku o 8 proc. Indeks europejskich spółek motoryzacyjnych traci w tym samym czasie prawie 2 proc.
