Według badań amerykańskiej firmy konsultingowej Bain & Company, w 2021 roku chińscy konsumenci wydali na dobra luksusowe 73,6 mld USD, co stanowi wzrost o 36 proc. w porównaniu z 2020 rokiem.
Wzrost sprzedaży towarów luksusowych nastąpił pomimo ogólnego spadku sprzedaży detalicznej w Chinach od początku pandemii.
Według Bain & Company, udział Chin kontynentalnych w światowym rynku dóbr luksusowych wzrósł rok do roku z 20 do 21 proc.
„Spodziewamy się, że ten wzrost będzie kontynuowany, co pozwoli krajowi stać się największym na świecie rynkiem dóbr luksusowych do 2025 roku, bez względu na perspektywy dotyczące podróży międzynarodowych” - stwierdziła firma konsultingowa w swoim raporcie.
Głównym motorem lokalnego rynku dóbr luksusowych jest rozwój sklepów wolnocłowych w prowincji Hainan w południowych Chinach. W ramach nowej, bardziej liberalnej polityki, w ciągu ostatnich dwóch lat jej władze obniżyły podatki i wprowadziła inne przyjazne dla biznesu rozwiązania, które mają na celu przekształcenie regionu w strefę wolnego handlu i międzynarodowe centrum konsumpcji.
Jeszcze zanim ograniczenia podróży spowodowane pandemią uniemożliwiły kupującym wyjazdy, luksusowe marki zaczęły przenosić się z Hongkongu do Hainan z powodu gwałtownych protestów w specjalnym regionie administracyjnym.
Sprzedaż towarów luksusowych w sklepach wolnocłowych w Hainan odnotowała roczny wzrost o 85 proc.
© ℗