W 2021 r. wydatki Chińczyków na dobra luksusowe wzrosły o 36 proc.

ARŻ, CNBC
opublikowano: 24-01-2022, 08:36

Według badań amerykańskiej firmy konsultingowej Bain & Company, w 2021 roku chińscy konsumenci wydali na dobra luksusowe 73,6 mld USD, co stanowi wzrost o 36 proc. w porównaniu z 2020 rokiem.

Wzrost sprzedaży towarów luksusowych nastąpił pomimo ogólnego spadku sprzedaży detalicznej w Chinach od początku pandemii.

Według Bain & Company, udział Chin kontynentalnych w światowym rynku dóbr luksusowych wzrósł rok do roku z 20 do 21 proc.

„Spodziewamy się, że ten wzrost będzie kontynuowany, co pozwoli krajowi stać się największym na świecie rynkiem dóbr luksusowych do 2025 roku, bez względu na perspektywy dotyczące podróży międzynarodowych” - stwierdziła firma konsultingowa w swoim raporcie.

Głównym motorem lokalnego rynku dóbr luksusowych jest rozwój sklepów wolnocłowych w prowincji Hainan w południowych Chinach. W ramach nowej, bardziej liberalnej polityki, w ciągu ostatnich dwóch lat jej władze obniżyły podatki i wprowadziła inne przyjazne dla biznesu rozwiązania, które mają na celu przekształcenie regionu w strefę wolnego handlu i międzynarodowe centrum konsumpcji.

Jeszcze zanim ograniczenia podróży spowodowane pandemią uniemożliwiły kupującym wyjazdy, luksusowe marki zaczęły przenosić się z Hongkongu do Hainan z powodu gwałtownych protestów w specjalnym regionie administracyjnym.

Sprzedaż towarów luksusowych w sklepach wolnocłowych w Hainan odnotowała roczny wzrost o 85 proc.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane