Włochy: Apele o bojkot sieci handlowych nie sprzedających szopek

(Tadeusz Stasiuk)
opublikowano: 30-11-2006, 19:52

Ożywioną dyskusję we Włoszech wywołała informacja o tym, że jeden z wielkich sklepów w Padwie, należący do sieci handlowej Rinascente, postanowił zaprzestać sprzedaży szopek i figurek do nich z powodu, jak wyjaśniono, małego popytu.

Ożywioną dyskusję we Włoszech wywołała informacja o tym, że jeden z wielkich sklepów w Padwie, należący do sieci handlowej Rinascente, postanowił zaprzestać sprzedaży szopek i figurek do nich z powodu, jak wyjaśniono, małego popytu. Przy okazji okazało się, że także inne sieci handlowe nie sprzedają szopek, których miliony ozdabiają włoskie domy w czasie Bożego Narodzenia. Obiektem najostrzejszej krytyki ze strony polityków stała się Ikea, która przyznała, że nigdy nie sprzedawała szopek.

Decyzja wielkiego magazynu handlowego w mieście świętego Antoniego rozpętała we Włoszech prawdziwą burzę. Wprawdzie dyrekcja Rinascente tłumaczy, że figurki do szopek zostały wycofane z półek tylko dlatego, że nie cieszyły się popularnością, nie zaś z powodów ideologicznych, jednak nie wszystkich przekonała ta argumentacja.

Od razu zauważono, że elementów do szopek nie można kupić w żadnym z dwunastu włoskich sklepów Ikei. W odpowiedzi na krytykę szefowie filii szwedzkiego koncernu w wydanym oświadczeniu wyjaśnili, że szopki w jego sklepach nie są sprzedawane ani we Włoszech, ani w żadnym innym kraju, gdyż nie należą one do tradycji skandynawskiej.

Natychmiast o bojkot Ikei zaapelowali politycy małej postchadeckiej partii Udc. Wywodzący się z niej senatorowie wyrazili opinię, że decyzja szwedzkiej firmy jest przejawem, jak to ujęli, antyreligijnych i antykatolickich uprzedzeń.

Inni prawicowi politycy mówią o "haniebnej kolonizacji, której celem jest wykorzenienie chrześcijańskiej tożsamości".

Budowa szopek jest jednym z najpopularniejszych świątecznych zwyczajów we Włoszech. Co roku sprzedaje się miliony figurek, wyprodukowanych w dziesiątkach specjalizujących się w tym rzemiośle firm i pracowni. (DI, PAP)

 

Nieruchomości
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
×
Nieruchomości
autor: Dominika Masajło, Paweł Berłowski
Wysyłany raz w tygodniu
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: (Tadeusz Stasiuk)

Polecane