Wrze w Rzeszowie

Agnieszka Janas
25-07-2006, 00:00

Ciszej jedziesz — dalej będziesz. Wierni tej zasadzie inwestorzy i realizatorzy projektu Graffica ogłosili listę najemców pozyskanych do zmodernizowanego obiektu.

W Rzeszowie panuje ożywienie inwestycyjne w branży centrów handlowych. Budowę olbrzymich wielofunkcyjnych obiektów, Millenium Hall i tzw. hotelu Rzeszów zapowiedzieli lokalni przedsiębiorcy. To na tych efektownych projektach skoncentrowało się zainteresowanie mieszkańców i mediów. Tymczasem w samym centrum miasta trwa właśnie modernizacja i wynajem istniejącego od lat centrum handlowego Galeria Graffica.

— Inicjatorami tej inwestycji byli markowi najemcy, którzy w czasie negocjacji (dotyczących innych obiektów) zwracali nam uwagę na to, że nie mają w Rzeszowie możliwości otwarcia sklepu. Dlatego rozpoczęliśmy poszukiwanie odpowiedniego obiektu. Razem z właścicielami Graffiki przystąpiliśmy do kompleksowej modernizacji budynku, zmiany wystroju i poszukiwania najemców — mówi Maciej Mazur, prezes nieruchomościowej firmy doradczej Lambert Smith Hampton (LSH).

Prace trwają

Plany zakładają uruchomienie centrum pod koniec października 2006 r.

— Obecnie trwają prace we wnętrzu budynku. Porządkujemy układ korytarzy i sklepów, wstawiamy świetliki, które wpuszczą do środka naturalne światło, wygospodarowaliśmy centralny plac, na którym znajdzie się fontanna i ładna kawiarnia. Znaleźliśmy także miejsce dla czterech restauracji. Udało się trównież tak zmienić układ parkingu, że teraz pomieści około 550 aut — wylicza przedstawiciel LSH.

Jednak bez wymiany najemców prace przy podniesieniu jakości obiektu nie spełniłyby oczekiwań inwestorów.

— W obiekcie pozostanie znaczna grupa lokalnych kupców. Jednak muszą to być dobrej jakości sklepy. Dlatego duża ich część to franczyzobiorcy znanych marek, np. Zibi, Tatuum, Diverse czy Reporter. Mamy też przedstawicieli lokalnych marek, którzy zyskali oddanych klientów i cieszą się dobrą reputacją. Będą oni musieli zaakceptować nowe zasady pracy w centrum, w tym odpowiednią jakość wyposażenia sklepów — tłumaczy Maciej Mazur.

Wśród nowych strategicznych najemców wymienić można: firmę prowadzącą sklepy z odzieżą H&M, która wynajęła blisko 1,5 tys. mkw., salon dziecięcy Smyk (750 mkw.), perfumerię Douglas (300 mkw.), sklep z obuwiem CCC (400 mkw.), Empik, popularny salon multimedialny (400 mkw.), oraz sklepy z odzieżą: Reserved (600 mkw.), New Yorker (500 mkw.), Orsay i Promod.

— Nasza galeria nie jest tak wielka jak te, których otwarcie zapowiadają pozostali gracze. Jest za to położona w sąsiedztwie szkół, w odległości trzech minut drogi piechotą od centrum miasta — przekonuje Maciej Mazur.

Galeria Graffica ma 16 tys. mkw. powierzchni handlowej (120 sklepów).

Giganci w drodze

Niewątpliwie wejście do Graffiki rozpoznawalnych marek przyciągnie do centrum klientów. Jednak czy poradzi sobie ona z konkurencją zapowiadanych obiektów?

— Nie obawiamy się konkurentów. Rzeczywiście mamy do czynienia z głośnymi akcjami PR dwóch inwestorów z Rzeszowa, jednak trudno, choćby w przybliżeniu, podać realne daty otwarcia ich obiektów. Mają oni ambitne projekty, ale… Millenium Hall musi zmierzyć się z problemem dwóch działek, które leżą na jego terenie, a nie są własnością inwestora. Podobna sytuacja występuje w przypadku hotelu Rzeszów. Tam nie tylko nie ma jeszcze uchwalonego planu zagospodarowania terenu umożliwiającego realizację projektu, ale także w samym środku terenu znajduje się przedszkole — podsumowuje Maciej Mazur.

Na razie inwestorzy nie ujawniają wartości inwestycji.

— Jest ona finansowana ze środków własnych. Wciąż trwa budowa. Trudno teraz powiedzieć, jaką kwotą zamknie się przedsięwzięcie — wyjaśnia przedstawiciel LSH.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Agnieszka Janas

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Nieruchomości / Wrze w Rzeszowie