Czytasz dzięki

Wyświetlacz powie, co kupić

opublikowano: 08-03-2020, 22:00

Sieci handlowo-usługowe sięgnęły po digital signage. Oznacza to spory wzrost przychodów spółek technologicznych.

Nanovo, spółka specjalizująca się w projektowaniu i wdrażaniu rozwiązań digital signage, czyli cyfrowych kanałów komunikacji firm z klientami, m.in. w przestrzeniach handlowo- -usługowych, pochwaliła się najnowszym zleceniem od Banku Pekao. Technologiczna spółka zdigitalizowała działania reklamowo-informacyjne w sześciu jego placówkach. Będzie odpowiadać także za programowanie ramówek przygotowywanych na zainstalowane w lokalach wyświetlacze. Chodzi o eliminację papierowych ulotek, standów, woblerów reklamowych itp., ale jest też drugi wymiar technologicznego wdrożenia.

Piotr Badowski, prezes Nanova, zachęca firmy w Polsce do cyfrowych form promocji i komunikacji marketingowej, czyli m.in. przejścia od papierowych plakatów do elektronicznych wyświetlaczy.
Zobacz więcej

Technologiczne przejście:

Piotr Badowski, prezes Nanova, zachęca firmy w Polsce do cyfrowych form promocji i komunikacji marketingowej, czyli m.in. przejścia od papierowych plakatów do elektronicznych wyświetlaczy. Fot. Marek Wiśniewski

„System digital signage pozwala nam sprawniej zarządzać komunikacją marketingową, podawać klientom treści w atrakcyjnej formie, dzięki czemu jest ona skuteczniejsza” — zaznaczył cytowany w komunikacie Jorge Sanchez, dyrektor w biurze marketingu Banku Pekao.

Na początku roku Nanovo zakomunikowało natomiast, że wspólnie z PKO Bankiem Polskim przygotowało rozwiązanie cyfryzujące proces podpisywania niektórych dokumentów w jego oddziałach. Do czerwca w ekrany dotykowe do składania podpisu zostanie wyposażonych 500 oddziałów banku. W styczniu 2020 r. opcja potwierdzania wpłaty, wypłaty gotówki czy polecenia przelewu podpisem złożonym na wyświetlaczu dostępna była już w ponad 50 placówkach. Piotr Badowski, prezes Nanovy, informuje, że spółka obsługuje obecnie około 20 klientów, w tym sklepy i placówki Playa, eobuwie.pl, CCC, Żabki, Sephory, Hebe i mBanku. Firma pracuje również dla Cinema City w Europie Środkowo-Wschodniej i Wielkiej Brytanii, odpowiada za wdrożenia sprzętu i oprogramowania. Spółka dostarcza sieciom własne oprogramowanie do zarządzania treścią w sieci rozproszonych nośników — łącznie obsługuje ponad 30 tys. urządzeń. W niektórych przypadkach wspomaga także firmy w tworzeniu strategii komunikacyjnej oraz kreowaniu przekazów.

— Polski rynek jest mocno zainteresowany cyfryzacją komunikacji oraz obsługi klientów i procesów sprzedażowych. Od trzech lat spółka rośnie o 100 proc. rok do roku. Nasza konkurencja również dość szybko się rozwija — mówi Piotr Badowski.

Wskazuje to na rosnące zainteresowanie firm tego rodzaju rozwiązaniami. Na przykład w ok. 200 sklepach Żabki technologiaNanovy włączona jest w strategię segmentacji treści — dostosowanie formy i czasu przekazów do grupy produktów najlepiej sprzedających się o danej porze dnia czy charakterystyki klientów sklepów w poszczególnych lokalizacjach.

— Będziemy integrować system z danymi o stanie magazynowym. Celem jest zautomatyzowana promocja produktów zalegających w magazynach — zapowiada szef Nanovy. Światowe trendy w tej dziedzinie wytycza Amazon, tworząc zdigitalizowane samoobsługowe sklepy. Inni też podążają tą ścieżką. W lutym Nanovo otrzymało główną nagrodę Digital Signage Awards w kategorii „Retail, banking and restaurants” za projekt zrealizowany dla eobuwie.pl. Znalazła się także w zestawieniu tysiąca najszybciej rozwijających się firm w Europie sporządzanym przez brytyjski dziennik „Financial Times”.

a9c2adc0-8c30-11e9-b683-526af7764f64
Newsletter ICT
Nowości z firm IT z naciskiem na spółki giełdowe: przetargi, informacje z rynku, newsy kadrowe i inne.
ZAPISZ MNIE
Newsletter ICT
autor: Grzegorz Suteniec
Wysyłany raz w tygodniu
Grzegorz Suteniec
Nowości z firm IT z naciskiem na spółki giełdowe: przetargi, informacje z rynku, newsy kadrowe i inne.
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.

OKIEM PRAKTYKA

Uwodzenie klienta

ALEKSANDRA POTRYKUS-WINCZA, dyrektor zarządzająca Mood Media na Polskę i kraje bałtyckie

Skleap to miejsce, w którym można skutecznie zawalczyć o portfel klienta, zwłaszcza tego, który się waha i potrzebuje delikatnych wskazówek. Według globalnych analiz Mood Mediów, ponad dwie trzecie decyzji zakupowych podejmujemy właśnie w punktach sprzedaży i usług. Jak zwrócić uwagę konsumentów na określone oferty? Jednym z najlepszych sposobów jest digital signage. Pokazywane na monitorach informacje mają zwykle atrakcyjną formę, zmieniają się i dopasowują do danej grupy odbiorców. Najlepiej treści te przyswajają jednak osoby oswojone z cyfrowymi nowinkami — między 15. a 40. rokiem życia. W jednym z oddziałów banku przeprowadziliśmy badanie. Okazało się, że prawie 60 proc. klientów zwróciło uwagę na chociaż jeden zainstalowany wewnątrz ekran. Co piąta osoba zapytała pracowników o reklamowany produkt. Czterech na dziesięciu klientów przyznało natomiast, że wizyta w oddziale miała znaczący wpływ na ich ostateczne decyzje zakupowe. Świetnie sprawdzają się również rozwiązania audio oraz aromamarketing. Razem stworzą komplementarną mieszankę, która uwiedzie klienta.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Bełcik

Polecane