Wyświetlacz powie, co kupić

opublikowano: 08-03-2020, 22:00

Sieci handlowo-usługowe sięgnęły po digital signage. Oznacza to spory wzrost przychodów spółek technologicznych.

Nanovo, spółka specjalizująca się w projektowaniu i wdrażaniu rozwiązań digital signage, czyli cyfrowych kanałów komunikacji firm z klientami, m.in. w przestrzeniach handlowo- -usługowych, pochwaliła się najnowszym zleceniem od Banku Pekao. Technologiczna spółka zdigitalizowała działania reklamowo-informacyjne w sześciu jego placówkach. Będzie odpowiadać także za programowanie ramówek przygotowywanych na zainstalowane w lokalach wyświetlacze. Chodzi o eliminację papierowych ulotek, standów, woblerów reklamowych itp., ale jest też drugi wymiar technologicznego wdrożenia.

Technologiczne przejście:
Technologiczne przejście:
Piotr Badowski, prezes Nanova, zachęca firmy w Polsce do cyfrowych form promocji i komunikacji marketingowej, czyli m.in. przejścia od papierowych plakatów do elektronicznych wyświetlaczy.
Fot. Marek Wiśniewski

„System digital signage pozwala nam sprawniej zarządzać komunikacją marketingową, podawać klientom treści w atrakcyjnej formie, dzięki czemu jest ona skuteczniejsza” — zaznaczył cytowany w komunikacie Jorge Sanchez, dyrektor w biurze marketingu Banku Pekao.

Na początku roku Nanovo zakomunikowało natomiast, że wspólnie z PKO Bankiem Polskim przygotowało rozwiązanie cyfryzujące proces podpisywania niektórych dokumentów w jego oddziałach. Do czerwca w ekrany dotykowe do składania podpisu zostanie wyposażonych 500 oddziałów banku. W styczniu 2020 r. opcja potwierdzania wpłaty, wypłaty gotówki czy polecenia przelewu podpisem złożonym na wyświetlaczu dostępna była już w ponad 50 placówkach. Piotr Badowski, prezes Nanovy, informuje, że spółka obsługuje obecnie około 20 klientów, w tym sklepy i placówki Playa, eobuwie.pl, CCC, Żabki, Sephory, Hebe i mBanku. Firma pracuje również dla Cinema City w Europie Środkowo-Wschodniej i Wielkiej Brytanii, odpowiada za wdrożenia sprzętu i oprogramowania. Spółka dostarcza sieciom własne oprogramowanie do zarządzania treścią w sieci rozproszonych nośników — łącznie obsługuje ponad 30 tys. urządzeń. W niektórych przypadkach wspomaga także firmy w tworzeniu strategii komunikacyjnej oraz kreowaniu przekazów.

— Polski rynek jest mocno zainteresowany cyfryzacją komunikacji oraz obsługi klientów i procesów sprzedażowych. Od trzech lat spółka rośnie o 100 proc. rok do roku. Nasza konkurencja również dość szybko się rozwija — mówi Piotr Badowski.

Wskazuje to na rosnące zainteresowanie firm tego rodzaju rozwiązaniami. Na przykład w ok. 200 sklepach Żabki technologiaNanovy włączona jest w strategię segmentacji treści — dostosowanie formy i czasu przekazów do grupy produktów najlepiej sprzedających się o danej porze dnia czy charakterystyki klientów sklepów w poszczególnych lokalizacjach.

— Będziemy integrować system z danymi o stanie magazynowym. Celem jest zautomatyzowana promocja produktów zalegających w magazynach — zapowiada szef Nanovy. Światowe trendy w tej dziedzinie wytycza Amazon, tworząc zdigitalizowane samoobsługowe sklepy. Inni też podążają tą ścieżką. W lutym Nanovo otrzymało główną nagrodę Digital Signage Awards w kategorii „Retail, banking and restaurants” za projekt zrealizowany dla eobuwie.pl. Znalazła się także w zestawieniu tysiąca najszybciej rozwijających się firm w Europie sporządzanym przez brytyjski dziennik „Financial Times”.

Puls Innowacji
Najważniejsze informacje o rozwoju i finansowaniu nowych technologii. Ciekawostki ze świata gigantów, start-upów i funduszy VC
ZAPISZ MNIE
×
Puls Innowacji
autor: Anna Bełcik
Wysyłany raz w tygodniu
Anna Bełcik
Najważniejsze informacje o rozwoju i finansowaniu nowych technologii. Ciekawostki ze świata gigantów, start-upów i funduszy VC
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

OKIEM PRAKTYKA

Uwodzenie klienta

ALEKSANDRA POTRYKUS-WINCZA, dyrektor zarządzająca Mood Media na Polskę i kraje bałtyckie

Skleap to miejsce, w którym można skutecznie zawalczyć o portfel klienta, zwłaszcza tego, który się waha i potrzebuje delikatnych wskazówek. Według globalnych analiz Mood Mediów, ponad dwie trzecie decyzji zakupowych podejmujemy właśnie w punktach sprzedaży i usług. Jak zwrócić uwagę konsumentów na określone oferty? Jednym z najlepszych sposobów jest digital signage. Pokazywane na monitorach informacje mają zwykle atrakcyjną formę, zmieniają się i dopasowują do danej grupy odbiorców. Najlepiej treści te przyswajają jednak osoby oswojone z cyfrowymi nowinkami — między 15. a 40. rokiem życia. W jednym z oddziałów banku przeprowadziliśmy badanie. Okazało się, że prawie 60 proc. klientów zwróciło uwagę na chociaż jeden zainstalowany wewnątrz ekran. Co piąta osoba zapytała pracowników o reklamowany produkt. Czterech na dziesięciu klientów przyznało natomiast, że wizyta w oddziale miała znaczący wpływ na ich ostateczne decyzje zakupowe. Świetnie sprawdzają się również rozwiązania audio oraz aromamarketing. Razem stworzą komplementarną mieszankę, która uwiedzie klienta.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Bełcik

Polecane