6 rzeczy, które powinieneś przestać robić w pracy

KŁ, businessinsider.com
opublikowano: 14-10-2014, 11:13

Każdy chce jak najlepiej wykorzystać dzień pracy, jednak pewne nawyki, takie jak ciągłe sprawdzanie Facebooka lub niechęć do planowania, mocno obniżają wydajność pracowników.

Portal Business Insider wyodrębnił sześć takich nawyków:

Fotolia

1. Sprawdzanie prywatnego Facebooka
Choć teraz coraz więcej pracy związanej jest z mediami społecznościowymi, to ciągłe sprawdzanie prywatnego Facebooka tylko obniża naszą produktywność. Przed pokusą może uchronić nas blokada serwisów, również na smartfonie.

2. Zostawanie do późna
Oddanie pracy jest ważne, by ja dobrze wykonywać, ale całodobowa dyspozycyjność może szybko doprowadzić do wypalenia zawodowego. Nie warto więc przychodzić do pracy za wcześnie lub znacznie później z niej wychodzić, jeśli nie jest to absolutnie konieczne.

3. Brak listy zadań
Jeśli ufasz, że będziesz pamiętać wszystko co powinieneś zrobić, bardzo możliwe, że zapomnisz o czymś ważnym.

4. Omijanie obiadu
Każdemu zdarzają się dni, gdy znalezienie czasu na obiad wydaje się nie możliwe. Nie dostarczenie odpowiedniej ilości energii organizmowi sprawi, że będziemy wyczerpani i niewydajni. Warto więc każdego dnia znaleźć czas, by zjeść coś co doda nam energii.

5. Stronienie od innych
Współpracownicy nie muszą być przyjaciółmi, ważne jest jednak, by utrzymywać z nimi przyjazne stosunki. Izolowanie się może powodować uczucie samotności, a gorsze samopoczucie obniża wydajność w pracy.

6. Nieproszenie o pomoc
Zdarza się, że trafiamy w ślepy zaułek z pracą I nie jesteśmy sami znaleźć rozwiązania. Zamiast ryzykować popełnienie błędu rozwiązując problem samemu, warto zwrócić się z prośba o pomoc do kolegi z pracy lub szefa.


© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: KŁ, businessinsider.com

Polecane