Adam Kiciński: W dniu premiery mniej błędów i płynniejsza gra

Grzegorz SuteniecGrzegorz Suteniec
opublikowano: 2020-12-08 16:02

W dniu premiery „Cyberpunka 2077” gra ma mieć mniej błędów i działać płynniej, niż to było w przypadku kopii otrzymanej przez recenzentów i poprawionej patchem.

Z artykułu dowiesz się:

  • Jak prezes CD Projektu komentuje recenzje Cyberpunka
  • Kiedy kopie recenzenckie trafiły do redakcji i kiedy został udostępniony patch
  • Czy recenzje wpłyną na obniżenie prognoz wolumenu sprzedaży gry

W poniedziałek wieczorem pojawiły się pierwsze recenzje „Cyberpunka 2077”. Gra otrzymała ocenę 91 na platformie Metacritic, a głównym i podstawowym problemem, na który zwracali uwagę recenzenci były błędy.

Jak informuje CD Projekt, redakcje otrzymały kopię do recenzji 1 grudnia. Kilka dni później została udostępniona łatka, tzw. patch, która zlikwidowała część błędów.

Twórcy gry zapewniają, że w dniu premiery będzie się ona prezentowała lepiej, niż poprawiona patchem kopia recenzencka.

- Patch, który otrzymają gracze w dniu premiery, poprawi więcej błędów. W porównaniu do kopii recenzenckich liczba bugów będzie mniejsza, a dodatkowo gra będzie działać płynniej – mówi Adam Kiciński, prezes CD Projektu.

Poinformował też, że spółka jest zadowolona z tego, jak przyjęte zostało uniwersum „Cyberpunka”.

- Gra jest ogromna i wielopłaszczyznowa - widzimy, że recenzującym dziennikarzom bardzo spodobało się Night City, gameplay, przedstawiona historia i bohaterowie. Teraz z niecierpliwością czekamy na oceny graczy – powiedział.

Pomimo błędów w grze i recenzjom nieco poniżej oczekiwań, analitycy nie planują na razie zmieniać swoich prognoz.

- Nie zmieniam znacznie swojej prognozy wolumenu sprzedaży do końca roku. Nawet przy tych bugach, które są, uważam, że ponad 17 mln szt. powinno zostać sprzedanych jeszcze w 2020 r. – mówi Kacper Koproń, analityk Trigon DM.

Nie wyklucza jednak, że w dłuższej perspektywie konsensus wolumenu sprzedaży może zostać lekko obniżony. W jego ocenie część graczy może przesunąć decyzję o zakupie o kilka miesięcy, żeby dostać grę już poprawioną.

Poznaj program konferencji online "Biznes w gamingu i esporcie" 25 stycznia 2021 >>