Adidas przedłuża sponsorowanie niemieckiego futbolu

Tadeusz StasiukTadeusz Stasiuk
opublikowano: 2016-06-20 21:24

Adidas, czołowy niemiecki producent odzieży i sprzętu sportowego wydłużył do 2022 r. swoją umowę sponsorską z Niemiecką Federacją Piłki Nożnej. Co istotne, wartość kontraktu jest około dwa razy wyższa od poprzedniej umowy, donosi Bloomberg.

Niemiecki potentat ma płacić za sponsoring 50 mln EUR rocznie, wynika z oświadczenia złożonego przez Herberta Hainera, dyrektora generalnego Adidasa. Szef spółki stwierdził, że koncern wolałby jeszcze dłuższy okres umowy, jednak federacja, znana jako DFB opowiadała się za krótszym terminem kontraktu. 

Adidas, piłkarze kadry Niemiec
Adidas, piłkarze kadry Niemiec
dfb.de

W poprzednim tygodniu Adidas przedstawił prognozę rekordowej sprzedaży w segmencie futbolu, napędzaną przez miesięczny turniej finałowy Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej odbywający się aktualnie we Francji. 

W stroje produkcji Adidasa ubiera się dziewięć spośród 24 reprezentacji biorących udział w EURO2016 we Francji, w tym obrońca trofeum, Hiszpania. Z kolei ze strojów Nike korzysta sześć drużyn narodowych w tym gospodarz Francja i Anglia, zaś z ubiorów mniejszego z niemieckich producentów - Pumy - korzysta pięć zespołów, w tym Włosi.

Adidas jest sponsorem DFB od ponad 60 lat.