Agora może sprzedać akcje po 10-15 zł

Sienicka Aneta, Kozmana Magdalena
opublikowano: 1999-02-01 00:00

Agora może sprzedać akcje po 10-15 zł

Gdyby akcje Agory były sprzedawane po podobnej cenie jak średnia giełdowa, to cena emisyjna byłaby bliska 20 zł, a wartość całej firmy sięgałaby 1,1 mld zł.

Agora, która pod koniec lutego przeprowadzi ofertę publiczną, w piątek opublikowała wyniki za grudzień. Wynika z nich, że po kiepskich ostatnich miesiącach firma zarobiła netto w całym roku 60,3 mln zł, przy ponad 550 mln zł przychodów. Dało to rentowność netto na poziomie 10,9 proc. (rok wcześniej — 17,8 proc.).

Wygląda na to, że głównym czynnikiem, który obniżył rentowność, była wypłata 10 mln USD (około 35 mln zł) amerykańskiej spółce Cox Poland Investments (udziałowiec Agory) w zamian za „powstrzymanie się od działalności konkurencyjnej w Polsce”. Innym czynnikiem jest inwestycja Agory w TKP, nadawcę płatnego kanału Canal+. Łączne straty TKP w 1997 r. i po 9 miesiącach Ô98 sięgnęły 380 mln zł.

Przy założeniu, że Agora sprzeda wszystkie akcje serii D (2,27 mln papierów oferowanych pracownikom po 1 zł i zablokowanych przez najbliższe półtora roku) oraz E i F (10,35 mln papierów w ofercie publicznej) jej kapitał będzie się dzielić na 56 mln 757 tys. 525 akcji. Daje to 1,06 zł zysku na akcję.

Na giełdzie w Londynie firmy medialne są obecnie notowane przy C/Z rzędu 25. Ale na rynku podstawowym GPW średni wskaźnik C/Z jest bliski 19. Przy uwzględnieniu takich danych akcje Agory byłyby warte 20 zł.

Jednak firma, wchodząc na rynek ze sporą emisją, z założenia musi zaoferować atrakcyjne dyskonto. W przypadku otwieranych dziś znacznie mniejszych emisji spółek informatycznych CSS i ComArch to dyskonto waha się między 25 a 50 proc. Daje to dość szerokie widełki ceny Agory: od 10 do 15 zł za akcję.

AS, MK