Agora rozszerza działalność reklamową. AMS ma umowę przedwstępną przejęcia Synergic

Marek DruśMarek Druś
opublikowano: 2025-09-08 17:41

Agora poinformowała, że jej spółka zależna AMS, lider rynku reklamy zewnętrznej w Polsce, podpisała przedwstępną umowę przejęcia 100 proc. udziałów Synergic. Transakcja ma zostać sfinalizowana do końca listopada 2025 roku.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Zgodnie z podpisaną umową przedwstępną AMS nabędzie 100 proc. udziałów w Synergic sp. z o.o., z czego 87,98 proc. udziałów sprzeda fundusz LARQ Growth Fund I FIZ, a resztę pozostali udziałowcy.

Z komunikatu wynika, że w dniu podpisania umowy AMS zapłaci na rzecz Funduszu kwotę 15 mln zł zł powiększoną o szacunkowy poziom gotówki netto i kapitału obrotowego netto, szacowany na kwotę ok. 3,93 mln zł, która będzie podlegała dalszym korektom o poziom długu netto/kapitału obrotowego netto na dzień zawarcia umowy. W związku z tym finalna cena może być wyższa lub niższa. AMS zapłaci również w dniu podpisania umowy na rzecz pozostałych sprzedających kwotę 400 tys. zł.

Przewidziano dodatkowe płatności w kolejnych latach w przypadku spełnienia się warunków określonych w umowie. 3 mln zł dopłaty w ciągu 12 miesięcy od finalizacji, kolejne dopłaty do ceny w łącznej kwocie 5,3 mln zł, dodatkowe wynagrodzenie dla udziałowców mniejszościowych: 2,955 mln zł (po 24 miesiącach) oraz 3,345 mln zł (po 48 miesiącach).

Część płatności (do 3,5 mln zł) może podlegać oprocentowaniu opartemu o WIBOR12M powiększony o marżę 2,5 proc.

Finalna cena transakcji może się różnić w zależności od warunków określonych w umowie, zastrzeżono w komunikacie.

Synergic to wzmocnienie w segmencie DOOH

Przejmowana spółka Synergic sp. z o.o. działa na rynku reklamy out-of-home (OOH) na terenie całej Polski. Jej specjalnością są kampanie w segmencie digital out-of-home (DOOH) oraz klasyczne formaty OOH, a także reklama na i w pojazdach transportu publicznego.

Dzięki tej transakcji AMS wzmocni swoją pozycję w dynamicznie rozwijającym się segmencie reklamy cyfrowej, poszerzając ofertę dla klientów i umacniając przewagę konkurencyjną na rynku OOH.

Harmonogram

Zgodnie z planem, umowa przyrzeczona sprzedaży udziałów ma zostać podpisana do 28 listopada 2025 r., pod warunkiem spełnienia się zapisanych w niej warunków zawieszających. Agora zapowiedziała, że poinformuje odrębnym raportem o realizacji transakcji.