Oczekuje się, że nowe maszyny będą obsługiwały zwiększony popyt podczas Igrzysk Olimpijskich i Paraolimpijskich w Tokio w 2020 r.

Airbus zrealizował swoje pierwsze zamówienie dla Japan Air Lines w 2013 r., rozbijając tym samym duży rynek krajowy, od dawna zdominowany przez głównego rywala europejskiej firmy, amerykańskiego Boeinga.
Obecna umowa o szacunkowej wartości 9,5 mld USD pojawiła się po długiej kampanii lobbingowej przedstawicieli JAL, którzy nie byli wcześniej zaznajomieni z samolotami Airbusa, w tym z ich charakterystycznymi elementami sterującymi.
Prezes JAL, Yoshiharu Ueki, były pilot, powiedział, że doświadczenie w symulatorze A380 pomogło mu w podjęciu decyzji o wyborze Airbusa dla JAL.
Boeing dominuje na rynku pasażerskich odrzutowców szerokokadłubowych w Japonii, ale w przypadku wąskokadłubowych, mniejszych maszyn rynek jest mocniej podzielony.
Szef sprzedaży w Airbusie, Christian Scherer stwierdził, że lot A350 do Japonii odbędzie się przy użyciu mieszanki paliwa tradycyjnego i alternatywnego, co podyktowane jest chęcią ograniczenia emisji szkodliwych dla środowiska gazów.