Aiton Caldwell, notowana na NewConnect spółka zajmująca się usługami telekomunikacyjnymi dla małych i średnich firm (MSP) oraz klientów indywidualnych, wchodzi do Rumunii.

Firma uruchomi we wrześniu Alonia Business, rozwiązanie telekomunikacyjne skierowane do małych i średnich przedsiębiorstw. Chodzi o telefonię VOiP wzbogaconą o usługi dodane, takie jak poczta głosowa, wirtualny faks (dostępne ze strony www) czy telekonferencje.
Aiton Caldwell uruchomi projekt we współpracy z rumuńskim Media Sat, teleinformatyczną spółką z Rumunii. Media Sat będzie zarządzać projektem i odpowiadać za sprzedaż, marketing, obsługę klienta, prawną oraz koordynować prace. Aiton Caldwell zapewni wsparcie technologiczne. Firma z NewConnect wiele sobie obiecuje po tej umowie — w dużej mierze ze względu na słabo rozwinięty rynek rumuński.
— Według Romania Telecom Market Research, około 4,5 miliona mieszkańców tego kraju ma dostęp do internetu, a 2,5 miliona posiada osobisty komputer, co w odniesieniu do całej populacji wynoszącej 22,5 miliona stanowi jeden z najniższych wskaźników w Unii Europejskiej. Liczymy na duże zainteresowanie oferowanymi przez nas wspólnie usługami — mówi Jan Wyrwiński, prezes Aiton Caldwell.
Znaczące finanse z wprowadzenia na rynek rumuński nowej marki Aiton Caldwell spodziewa się odczuć za 1-1,5 roku.
— Na koniec 2013 r. zamierzamy przekroczyć liczbę 1000 abonentów — klientów biznesowych. Wówczas pierwszy etap wdrożenia uznamy za udany — dodaje prezes Wyrwiński. Wejście do Rumunii to jeden z elementów strategii spółki, nastawiającej się na ekspansję zagraniczną. Aiton Caldwell mówi też o wejściu do Rumunii, USA, na Ukrainę i na Węgry.