Allegro spodziewa się niższego wzrostu wpływów ze sprzedaży brutto w Polsce w tym roku

PAP Biznes
opublikowano: 2025-11-20 07:04

Słabszy niż oczekiwano początek listopada i opóźniony popyt na ofertę zimową skłoniły Grupę Allegro do obniżenia prognozy wzrostu GMV, czyli łącznej wartości wszystkich towarów sprzedanych za pośrednictwem jego platformy, w Polsce w tym roku. Obecnie zapowiada 9,0-9,5 proc. co oznacza redukcję o 0,5-1,0 pkt procentowy.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Dla operacji międzynarodowych Allegro podtrzymało oczekiwania spadku GMV na poziomie 3-9 proc. Wzrost GMV grupy zakładany jest na 8-9 proc. wobec 9-10 proc. wzrostu zakładanego wcześniej.

Pomimo korekty założeń dla GMV grupa podtrzymała całoroczne założenia dla wzrostu przychodów i rentowności. Zakłada wzrost sprzedaży grupy o 8-11 proc. do 11,9-12,1 mld zł i wzrost skorygowanej EBITDA o 13-17 proc., do 3,4-3,5 mld zł.

Po trzech kwartałach wzrost GMV grupy wynosi 9 proc., wzrost przychodów 9,5 proc., a skorygowanej EBITDA 16,9 proc.

Grupa podała w prezentacji, że czwarty kwartał rozpoczął się w Polsce stabilnie, a październikowy wzrost wyniósł ponad 10 proc.

"Jednak w pierwszej połowie listopada wzrost wyniósł zaledwie kilka procent, a popyt związany z chłodną pogodą nie pojawił się jeszcze tej jesieni" - podała spółka.

Jak podano, skorygowane marże EBITDA spadają kdk, zgodnie z oczekiwaniami, co wynika z typowych czynników związanych z sezonem w szczycie, takich jak niższe take rate (prowizje od sprzedaży), wyższe nakłady marketingowe oraz inne inwestycje komercyjne mające na celu walkę o udział w rynku. Ponadto, jak podano, na marże negatywnie wpływają rabaty na przesyłki otrzymane za wolumeny w 2024 r., które zostały w większości rozpoznane w IV kwartale 2024 r. i nie powtórzą się w 2025 r.

Allegro podało, że w czwartym kwartale w segmencie Allegro International trzy nowe platformy handlowe nadal odnotowują wzrost GMV powyżej 50 proc. rdr w miarę zbliżania się szczytu sezonu zakupowego. Łączny GMV działalności międzynarodowej poprawił się do niskiego dwucyfrowego wzrostu procentowego w bieżącym kwartale.

Spółka poinformowała, że w czwartym kwartale w ujęciu skonsolidowanym wzrost GMV grupy rok do roku utrzymał się jak dotąd na wysokim jednocyfrowym poziomie proc.