Amazon staje w szranki z Temu i Shein. Uruchomi sklep ze zniżkami

Alicja Skiba
opublikowano: 2024-06-27 13:05

Amazon planuje uruchomić nową sekcję w swojej witrynie, w ramach której prowadzona będzie sprzedaż niedrogich artykułów modowych i lifestylowych. Dzięki temu chińscy sprzedawcy będą mogli wysyłać produkty bezpośrednio do konsumentów w USA - przekazała CNBC.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Amazon zmaga się z agresywną konkurencją ze strony Shein i Temu. Chińskie platformy w ostatnich latach wzięły szturmem rynek w USA. Amerykańskich konsumentów przyciągnęły atrakcyjnie niskie ceny odzieży, elektroniki, artykułów gospodarstwa domowego i innych produktów.

Koniec z Fulfillment by Amazon?

W nowej sekcji witryny amerykańskiego giganta sprzedawane będą niemarkowe produkty, z których duża część nie będzie kosztowała więcej niż 20 USD. Amazon będzie wysyłać produkty bezpośrednio z Chin do USA, dostawa zajmie od 9 do 11 dni. Wcześniej chińscy sprzedawcy handlujący za pośrednictwem platformy polegali na usługach realizacji zamówień firmy zwanych Fulfillment by Amazon. Towary były najpierw wysyłane do magazynów w Stanach Zjednoczonych zanim dostarczano je w ręce klientów.

Amazon ujawnił, że w 2023 r. liczba przedmiotów sprzedanych przez chińskich sprzedawców wzrosła o ponad 20 proc. w ujęciu rocznym. Z kolei liczba handlarzy z Chin, których transakcje przekroczyły 10 mln USD zwiększyła się o 30 proc.