Amazon zmaga się z agresywną konkurencją ze strony Shein i Temu. Chińskie platformy w ostatnich latach wzięły szturmem rynek w USA. Amerykańskich konsumentów przyciągnęły atrakcyjnie niskie ceny odzieży, elektroniki, artykułów gospodarstwa domowego i innych produktów.
Koniec z Fulfillment by Amazon?
W nowej sekcji witryny amerykańskiego giganta sprzedawane będą niemarkowe produkty, z których duża część nie będzie kosztowała więcej niż 20 USD. Amazon będzie wysyłać produkty bezpośrednio z Chin do USA, dostawa zajmie od 9 do 11 dni. Wcześniej chińscy sprzedawcy handlujący za pośrednictwem platformy polegali na usługach realizacji zamówień firmy zwanych Fulfillment by Amazon. Towary były najpierw wysyłane do magazynów w Stanach Zjednoczonych zanim dostarczano je w ręce klientów.
Amazon ujawnił, że w 2023 r. liczba przedmiotów sprzedanych przez chińskich sprzedawców wzrosła o ponad 20 proc. w ujęciu rocznym. Z kolei liczba handlarzy z Chin, których transakcje przekroczyły 10 mln USD zwiększyła się o 30 proc.