Answear nie planuje na razie ekspansji na nowe rynki, chce się skupić na rentowności

PAP Biznes
opublikowano: 2025-04-10 11:59

Answear, internetowy sklep multibrandowy działający na 12 rynkach, nie planuje na razie ekspansji na nowe rynki, chce wcześniej wrócić do wyższej rentowności - poinformowali przedstawiciele grupy.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

„Mamy w tej chwili w zasadzie wszystkie istotne rynki z naszego regionu i na tę chwilę nie planujemy otworzyć nowych rynków, dopóki nie wysycimy mocniej tych rynków, na których jesteśmy. Wszędzie tam mamy jeszcze dość duży potencjał do wzrostu” – powiedział prezes Krzysztof Bajołek na spotkaniu z inwestorami.

„Gdy powrócimy do tych najwyższych poziomów rentowności, pewnie zabierzemy się znowu za jakąś ekspansję” – dodał.

Wskazał, że w przyszłości spółka będzie chciała jeszcze wejść na rynki bałkańskie, do krajów nadbałtyckich, Niemiec i Austrii.

„Wyniki czwartego kwartału w zasadzie potwierdzają, że jesteśmy najszybciej rosnącym fashion e-commerce w tej części Europy” – powiedział Bajołek.

Prezes Answear poinformował, że celem na ten rok jest wzrost przychodów i rentowności grupy.

„Wydaje się, że wróciliśmy na trajektorię silnego wzrostu. (…) Zakończyliśmy fazę intensywnego wzrostu, rozwoju oferty i działań marketingowych i będziemy się skupiać na podnoszeniu rentowności” – powiedział prezes.

„Zakładamy wzrost przychodów i rentowności jako rezultat wdrożonych inwestycji i prowadzonych działań optymalizacyjnych, które będziemy prowadzić” – dodał Bajołek.

Jak poinformował, poprawa rentowności wynikać powinna ze wzrostu marży na sprzedaży i obniżenia kosztów marketingu. W 2024 roku grupa prowadziła intensywne działania marketingowe, koszty w tym obszarze wynosiły 308 mln zł wobec 224 mln zł rok wcześniej.

Prezes poinformował, że spółka jest zadowolona z rozwoju marki PRM.

„Ta marka w ostatnich dwóch latach ciążyła nam trochę na wynikach. W tej chwili powinna już przestać ciążyć, a powoli zacząć kontrybuować do rentowności” – powiedział Bajołek.

Jak podała spółka, przejęcie PRM pozwoliło uwiarygodnić i wzmocnić pozycję całej grupy w segmencie premium.

„Konsekwentnie będziemy dążyć do premiumizacji naszej oferty, do umocnienia swojej pozycji w tym segmencie rynku premium, dlatego, że możemy notować wyższe marże” – powiedział prezes.

Grupa będzie zwiększać udział marek premium w całości sprzedaży. W planach jest pozyskiwanie kolejnych marek.

Answear.com to internetowy sklep multibrandowy oferujący ubrania, buty i dodatki. Aktualnie działa na 12 rynkach.