Anty-fani Margaret Thatcher podbijają Amazon

AD
opublikowano: 2013-04-10 15:43

Skoczna piosenka z musicalu "Czarnoksiężnik z Krainy Oz" świętująca "śmierć złej czarownicy" stała się z dnia na dzień hitem pobrań w sklepach Amazona i iTunes. Na Wyspach od lat jest jednoznacznie kojarzona ze zmarłą 8 kwietnia Margaret Thatcher.

Piosenka "Ding- Dong Czarownica nie żyje" powstała w 1939 r., ale konotacji politycznych przydał jej dopiero w latach 80. piosenkarz Klaus Naomi zestawiając ją ze zdjęciami znienawidzonej pani premier. Od tamtej pory ten niewinny utwór stał się najpopularniejszym hymnem pokrzywdzonych przez politykę Margaret Thatcher.

Okładka albumu z piosenkami z musicalu
Okładka albumu z piosenkami z musicalu "Czarnoksiężnik z Krainy Oz". Autorem muzyki do piosenki o zmarłej czarownicy jest Harold Arlen (FOT. Amazon.co.uk)
None
None

Teraz odżywa po raz drugi. Brytyjczycy źle wspominający swoją wieloletnią premier tak licznie pobierają piosenkę z internetu, że już stała się numerem 1. w sklepie Amazon oraz w iTunes. Do podbicia ogólnego zestawienia "najlepiej sprzedających się utworów" brakuje jej jeszcze 5 tys.

Akcję zapoczątkowano na Facebooku od razu w dniu śmierci Margaret Thatcher. Jej anty-fani założyli wtedy grupę "Ding-Dong The witch is dead numerem jeden w tydzień". W najpopularniejszych sklepach z mp3 cel ten osiągnięto znacznie szybciej, bo już w 3 dni.

Tych, którzy postulują uszanowanie żałoby rodziny zmarłej pani premier fani strony odsyłają z kwitkiem. "Co nas obchodzi rodzina pani Thatcher? Ona sama jakoś nie przejmowała się tysiącami rodzin, którym zmarnowała życie" - napisała Jayne w swoim komentarzu.

Według danych brytyjskiej organizacji muzycznej The Official Charts Company do północy we wtorek piosenkę zakupiono łącznie 10 tys. 600 razy. Koszt jednego pobrania w Amazon to 0,69 GBP (ok. 3,41 zł).