Aresztowania w Sygnity bez wpływu na umowy z Pocztą oraz wierzycielami

GSU
opublikowano: 17-06-2019, 11:58

Zarząd Sygnity w raporcie półrocznym po raz pierwszy odniósł się do zatrzymania przedstawicieli spółki w związku ze śledztwem dotyczącym podejrzenia o korupcję przy zamówieniach dla Poczty Polskiej. Uważa, że ta sytuacja nie będzie miała wpływ na umowę z Pocztą Polska, czy też realizację umowy restrukturyzacyjnej.

"Zarządowi nie znane są okoliczności wskazujące, aby członkowie organów spółki i jej pracownicy uczestniczyli w działaniach szeroko opisywanych w mediach i w związku z tym oceniają, iż postępowanie prowadzone przez Prokuraturę nie będzie miało istotnego wpływu na sprawozdanie finansowe, realizację umów z Pocztą Polską  (wartość rozpoznanych przychodów w raportowanym okresie sprawozdawczym wyniosła 5 102 tys. zł , a całkowita wartość umowy ZST wynosi 21 964 tys. zł brutto ) oraz realizację Umowy Restrukturyzacyjnej i przyjęte założenie, że jednostka i Grupa będzie kontynuować działalność” – czytamy w raporcie. 

We wtorek u 11 czerwca CBA , na wniosek Prokuratury Okręgowej w Warszawie, w związku z prowadzonym śledztwem, zwróciło się do Sygnity o wydanie przedmiotów i dokumentacji mogących stanowić dowód w prowadzonym postępowaniu. Sygnity podało, że zgodnie z przedstawionym wnioskiem niezwłocznie przekazało wskazaną dokumentację oraz przedmioty i zadeklarowała gotowość do dalszej współpracy z organami prowadzącymi postępowanie. 

Wobec szefa rady nadzorczej  i prezesa Sygnity zostały zastosowane środki zapobiegawcze. Szef rady został aresztowany na trzy miesiące. W stosunku do prezesa sąd zgodził się na poręczenie majątkowe i pod warunkiem jego ustanowienia, zastosowania środka wolnościowego. Na wniosek prokuratora sąd zawiesił jednak wykonanie wolnościowego środka zapobiegawczego, co skutkuje pozostawaniem prezesa w stanie aresztowania do czasu rozpoznania przez sąd odwoławczy zażalenia. Obecnie nie jest wiadome, kiedy sąd rozpatrzy zażalenie. 

W piątek rada nadzorcza Sygnity zdecydowała o zawieszeniu prezesa w czynnościach członka zarządu. 

„Decyzja o zawieszeniu podyktowana jest koniecznością zapewnienia prawidłowej reprezentacji spółki przy wykonywaniu okresowych obowiązków sprawozdawczych spółki publicznej” – czytamy.

Zgodnie z przepisami sprawozdanie finansowe, które podlega przeglądowi, powinno zostać podpisane przez wszystkich członków zarządu. W przypadku raportu półrocznego Sygnity, który został opublikowany 14 czerwca prezes nie mail możliwości podpisania go, ani podania uzasadnienia odmowie podpisania. Raport został podpisany przez dwóch członków zarządu. 

W pierwszym półroczu roku obrotowego 2018/19 Sygnity wypracowało 15,9 mln zł  zysku netto wobec  3,8 mln zł rok wcześniej. EBITDA wzrosła do 22,3 mln zł z 15,2 mln zł. Na wyniki pozytywnie wpłynęło m.in. 5,7 mln zł przychodów finansowych, co jest pochodną dyskontowego wykupu obligacji w grudniu 2018 r. Przychody spadły do 119,2 mln zł z 151,6 mln zł. Na koniec roku Sygnity miało 26,7 mln zł gotówki, wobec 19,2 mln zł rok wcześniej.

Newsletter ICT
Nowości z firm IT z naciskiem na spółki giełdowe: przetargi, informacje z rynku, newsy kadrowe i inne.
ZAPISZ MNIE
×
Newsletter ICT
autor: Grzegorz Suteniec
Wysyłany raz w tygodniu
Grzegorz Suteniec
Nowości z firm IT z naciskiem na spółki giełdowe: przetargi, informacje z rynku, newsy kadrowe i inne.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane