Artifex Mudni bezterminowo wstrzymał rozpoczęty sierpniu skup akcji własnych w celu umorzenia. To spowodowało gwałtowną wyprzedaż akcji na wtorkowej sesji. Przecena sięgała nawet 24 proc. Decyzję o wstrzymaniu skupu zarząd tłumaczył na popołudniowej konferencji. Główny powód to rozwijana od dłuższego czasu gra RPG, w której widzi duży potencjał.
— Mamy za sobą kolejne testy z graczami, których wyniki przebiły nasze oczekiwania. Do tego stopnia, że uważamy, że teraz nie walczymy z tą grą o jakiś umiarkowany scenariusz czy przeżycie. Mamy realną szansę na duży komercyjny sukces. To skłoniło nas do odważniejszego podejścia do projektu i zmian w harmonogramie — powiedział Przemysław Błaszczyk, prezes Artifex Mundi.
W przypadku gry RPG studio koncentruje się obecnie na opracowaniu jej finalnej wersji, która w momencie soft launch będzie miała wszystkie najważniejsze tryby rozgrywki i funkcjonalności. Beta testy planowane są na pierwszą połowę 2026 r., promocja tytułu rozpocznie się na trzy do sześciu miesięcy przed ich startem, natomiast premiera w wersji soft launch zakładana jest kilka miesięcy po zakończeniu beta testów.
— Kierując się konserwatywnym podejściem, z którego jesteśmy znani, odważniejszym podejściem do projektu RPG oraz chęcią doinwestowania projektu Unsolved, a także intencją maksymalizowania szans na obu projektach zwiększamy nasze potrzeby kapitałowe. Dlatego mimo posiadania 31 mln zł postanowiliśmy wstrzymać skup akcji własnych — powiedział prezes.
W momencie globalnej premiery pod koniec 2026 r. łączne nakłady na tytuł szacowane są na 65-66 mln zł. Obecnie koszty prac nad grą, tzw. burn rate, są na poziomie około 1 mln zł miesięcznie.
— Doliczając inne koszty i wzrost zespołu liczymy się z tym, że w przyszłym roku burn rate może wzrosnąć do 1,3-1,4 mln zł, co daje rocznie około 16 mln zł nakładów — mówi szef studia.
Poza zwiększeniem nakładów na grę RPG zakłada w przyszłym roku powiększenie zespołu pracującego nad aplikacją Unsolved, która obecnie odpowiada za gros wyników spółki. Ponadto widzi rosnące koszty pozyskania użytkowników dla tej aplikacji.
— Liczymy się z okresowo lekko ujemnym cash flow. To tłumaczy, dlaczego dmuchamy na zimne i wstrzymaliśmy skup akcji własnych — informuje Przemysław Błaszczyk.
Spółka nadal planuje rozszerzanie kontentu Unsolved, zakłada nowe oferty, eventy okresowo zwiększające monetyzację. Zamierza maksymalizować inwestycję w bazę graczy przy uwzględnieniu bieżących warunków rynkowych.
We wtorek inwestorów dodatkowo mógł zaniepokoić komunikat informujący o tym, że Robert Mikuszewski, członek zarządu, w dniach 14,15, 18 i 19 listopada sprzedał 21,8 tys. akcji. Komentując te transakcje prezes spółki poinformował, że wynikały one z prywatnych potrzeb Roberta Mikuszewskiego, a decyzja o wstrzymaniu skupu została podjęta w ostatni poniedziałek.