Aston Martin stworzy SUVa z myślą o kobietach

opublikowano: 20-11-2019, 14:19

Legendarny Aston Martin, którym chętnie jeździł James Bond wykonał w środę pierwszy krok na lukratywny rynek samochodów typu SUV, mając nadzieję, że uda mu się wyjść z zapaści finansowej, informuje Reuters.

Podczas gdy około 10 proc. kupujących samochody sportowe, w tym sześciocyfrowe modele DB11 i Vantage, to kobiety, to w Chinach stanowią one połowę klientów, gdzie firma zdecydowała się wprowadzić na rynek swój sportowy pojazd użytkowy (SUV) - DBX.

- To jest coś, do czego aspirujemy gdzie indziej - powiedział w rozmowie z Reutersem dyrektor Aston Martin Andy Palmer.

- Aston jest fajny, ale jeśli możnaby sprawić, by taki był zarówno dla mężczyzn jak i kobiet, to czyni go bardzo, bardzo potężnym - powiedział.

Aston bardzo stara się odwrócić passę, a zdobycie nowych klientów będzie kluczem do sukcesu.

Cena akcji firmy spadła w tym roku, ponieważ sprzedaż nie przyniosła zadowalających wyników po wprowadzeniu na giełdę, a światowa branża motoryzacyjna przeżywa trudny rok.

Profil docelowego klienta Astona Martina dla pierwszego SUV-a to 40-kilkuletni przedsiębiorca z dziećmi z zachodniego wybrzeża.

106-letnia firma skorzystała z kobiecego organu doradczego, który pomógł w zaprojektowaniu wielu funkcji nowego pojazdu, obejmujących między innymi większą przestrzeń na nogi i mniejszą odległość od panelu sterowania.
- Mieliśmy na uwadze, że ten samochód musi odpowiadać potrzebom kobiet – powiedział Palmer.

Firma ma nadzieję na zwiększenie obecnej rocznej sprzedaży około 6 tys. samochodów sportowych w tym roku o 5 tys. SUV-ów, które wejdą do produkcji w przyszłym roku w nowej fabryce w Walii.

Na szerszy rynek motoryzacyjny wpłynął spadek sprzedaży w Chinach, obawy związane z wojną handlową między dwoma największymi gospodarkami światowymi, załamanie sprzedaży aut z silnikami diesla w Europie oraz konieczność intensywnych inwestycji w elektryfikację.

Aston Martin ma nadzieję, że nowy DBX, wyceniony na 158 tys. GBP w Wielkiej Brytanii, poprawi jej sytuację finansową.

Producent samochodów zbankrutował siedem razy w swojej historii i od czasu debiutu na giełdzie londyńskiej w październiku ubiegłego roku jego cena akcji spadła o około 75 proc. Do tej pory w tym roku notowania te przynoszą straty.

Cztery kółka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
×
Cztery kółka
autor: Łukasz Ostruszka
Wysyłany co dwa tygodnie
Łukasz Ostruszka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Katarzyna Łasica

Polecane