Avallon inwestuje w wideomarketing

opublikowano: 24-05-2018, 22:00

EDC, wyspecjalizowana w marketingu wysyłkowym spółka z portfela funduszu Avallon, przejęła agencję Filmpoint, tworzącą treści wideo.

Reklama jest dźwignią handlu — i dźwignia ta staje się coraz bardziej wirtualna. Wywodzące się z Piotrkowa Trybunalskiego Expert Direct Communication (EDC), dawniej wchodzące w skład grupy Emerson, jest największym w kraju lettershopem, czyli spółką wyspecjalizowaną w produkcji i obsłudze korespondencji reklamowej i promocyjnej.

Fundusz Avallon, w którym partnerem jest Krzysztof Kuźbik, od trzech lat kontroluje spółkę EDC, która produkuje i drukuje kreatywne przesyłki reklamowe dla sklepów, banków czy telekomów. Teraz poszerzy ofertę o treści wideo.
Zobacz więcej

LIST Z NIESPODZIANKĄ:

Fundusz Avallon, w którym partnerem jest Krzysztof Kuźbik, od trzech lat kontroluje spółkę EDC, która produkuje i drukuje kreatywne przesyłki reklamowe dla sklepów, banków czy telekomów. Teraz poszerzy ofertę o treści wideo. Fot. Dariusz Marcinkowski

Od 2015 r. głównym udziałowcem spółki, z ponad 80-procentowym pakietem, jest fundusz Avallon , który wsparł finansowo menedżerów spółki w wykupieniu jej od właściciela. Teraz EDC samo wybrało się na zakupy — właśnie przejęło poznańską spółkę Filmpoint, która jest agencją kreatywną, zajmującą się przede wszystkim produkcją treści wideo.

— Rozwój treści wideo to obecnie jeden z głównych trendów w marketingu. W Polsce ta branża jest jeszcze praktycznie w powijakach, ale w ciągu najbliższych dwóch-trzech lat powinna doświadczyć bardzo dynamicznego wzrostu. EDC miało już kompetencje w marketingu cyfrowym i wideo, ale po przejęciu spółki Filmpoint, które wspierał nasz fundusz, zostaną one znacznie rozbudowane — mówi Krzysztof Kuźbik, partner w funduszu Avallon.

Wartości transakcji nie ujawniono. Filmpoint w 2015 r. (ostatnie dostępne dane) miał 2,6 mln zł przychodów.

— Zakup Filmpointu to nie tylko dołożenie kolejnego elementu w ofercie personalizowanej komunikacji opartej o wideo, ale w dużej mierze udostępnienie klientom kompleksowego kanału dla medium, jakim jest film: od produkcji filmów reklamowych, animacji, poprzez wideostreaming, aż po kreowanie i zarządzanie kampaniami w mediach społecznościowych — mówi Bartosz Brzozowski, członek zarządu EDC.

Tymczasem EDC, zatrudniające około 200 osób, w 2016 r. miało 63,7 mln zł przychodów i, według zapewnień przedstawicieli Avallonu, mocno rośnie.

— Kluczowi menedżerowie Filmpointu pozostaną w spółce, która zachowa nazwę i odrębność prawną. W ostatnich dwóch latach przychody EDC rosły w średnim tempie ok. 10 proc. rocznie, po tej transakcji wzrost powinien być jeszcze bardziej dynamiczny — mówi Krzysztof Kuźbik.

Avallon to fundusz wyspecjalizowany w wykupach menedżerskich — od 2001 r. uczestniczył w około 100 transakcjach tego typu. Inwestycja w EDC zrealizowana jest w ramach Avallon MBO Fund II, który ma do dyspozycji 109 mln EUR na inwestycje. Avallon jest aktywny w różnych branżach. W jego portfelu jest m.in. wytwarzające sery Ceko i produkująca wody mineralne Wosana, a także kosmetyczne MPS, higeniczne Velvet Care, budujący i utrzymujący infrastrukturę drogową Zaberd czy kupiony pod koniec ubiegłego roku EBS, działający w branży systemów zabezpieczeń. Za sprawą EDC Avallon może dokupić kolejne spółki z branży marketingowej.

— Rozważamy dokupienie kolejnych spółek do EDC. Zarząd spółki aktywnie analizuje rynek marketingu bezpośredniego, ale jest za wcześnie, by mówić o konkretnych celach akwizycyjnych — mówi Krzysztof Kuźbik.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcel Zatoński

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Media / Avallon inwestuje w wideomarketing