Firma badawcza ogłosiła we wtorek, że chińscy producenci sprzedali w sierpniu ponad 43,5 tys. aut w Europie, o 121 proc. w porównaniu z tym samym miesiącem 2024 roku. To więcej niż sprzedało Audi (41,3 tys.) czy Renault (37,8 tys.).
Wcześniej JATO Dynamics informowało, że w okresie styczeń-lipiec udział chińskich marek w europejskim rynków wynosił 4,8 proc.
Sprzedaż aut PHEV wzrosła w sierpniu w Europie o 59 proc. do prawie 84 tys., z czego 11 tys. to samochody chińskich producentów. Oznacza to aż 14-krotny wzrost chińskich ładowanych hybryd.
Według JATO Dynamics, sprzedaż aut elektrycznych (BEV) w Europie wzrosła w sierpniu o 27 proc. Tesla Model Y to nadal najpopularniejszy „elektryk” w Europie. Jego sprzedaż spadła jednak o 37 proc. w porównaniu z tym samym miesiącem ubiegłego roku.